  • Data: 2004-09-16 19:45:24
    Temat: Re: Jak to w końcu jest z jazdą rowerem po chodnikach
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SandworM" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cibiab$ub$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    rowerzysta
    [...]
    > Z tego co pamietam, na kursie na prawo jazdy bylo cos takiego i w Kodeksie
    > RD jest napisane, ze ten co prowadzi rower, tez jest prowadzacym pojazd w
    > mysli KoRD, czy jakos tak, wiec sio z chodnika! :)
    Dawno, dawno temu rowery miały tabliczki rejestracyjne jako pojazdy
    jednośladowe - była jasność w tym temacie. Ostatnio szukałem w aktualnej
    UoRD stwierdzenia czy rower nadal jest zaliczany do pojazdów; chodzi mi o
    _przejeżdżanie_ rowerzystów po pasach na przejściu dla pieszych tuż przed
    nadjeżdżającym samochodem, uważających się za _pieszych na przejściu_ i
    mających pierwszeństwo w myśl Kodeksu. I nie znalazłem. Po prostu nie ma. Są
    przepisy dotyczące rowerów, ale nie ma stwierdzenia, że rower jest
    _pojazdem_.
    Jak chodziłem po enerdowskim Berlinie (też dawno temu) zostałem zwymyślany
    przez przechodniów, że idę sobie częścią chodnika oddzieloną linią - nie
    znałem wówczas pojęcia ścieżki rowerowej i praw na niej obowiązujących - u
    nas nikt o czymś takim wówczas jeszcze nie słyszał. Tak więc sami
    przechodnie dbali o to, aby po ścieżce rowerowej nie spacerować. Ale Niemcy
    to szczególny naród. Nam nikt nie może niczego kazać, ani zakazać.
    WSm