  • Date: Mon, 23 Jul 2007 23:07:28 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie pozbyc lokatorow?

    tomjas wrote:

    > znalazlem jednoznacznej odpowiedzi. Otoz mam lokatorow w swoim
    > mieszkaniu - wlasnie dowiedzialem sie ze nie zaplacili ani jednego
    > rachunku od momentu wprowadzenia sie (od marca) i jest to juz kwota ok
    > 1000 - dla mnie zabojczo wysoka. Podobnnie jak wielkszosc ludzi nie
    > spisywalem umowy najmu

    To jak udowodnisz, że uzgodniliście jakąś cenę, hmm?

    > ani nie meldowalem lokatorow u mnie zyjac w

    Wykroczenie.

    > blogim przesdwiadczeniu ze w ten sposob moge sie pozbyc ich w kazdej
    > chwili. Zanosi sie na to ze nie zamierzaja sie wyniesc po dobroci. Moje
    > pytanie jest - czy wzywajac policje i okazujac dokument ze ja jestem
    > najemca mieszkania (od spoldzielni) moge zadac wyprowadzenia obcych
    > mi ludzi z mojego mieszkania? Pomijam w tym momencie oczywiscie

    A jak ci ludzie się tam znaleźli? Śladów włamania nie ma - znaczy się
    użyczenie lokalu... Policja nie jest od spełniania życzeń.

    > konsekwencje wynikajace z tego ze nieuczciwi lokatorzy moga doniesc do
    > US. Czy policja ma prawo wlepic mi na miejscu mandat za to ze mieszkaja
    > u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place

    Owszem - grzywna za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

    > podatkow? Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?

    Mandatu może (z litości) nie wlepią, ale wyprowadzać nikogo nie będą.

    Najwyżej ciebie - jak się im wedrzesz do zajmowanego lokalu (naruszenie
    miru domowego).

    Niestety - jeśli nie dojdziecie do porozumienia, czeka Cię standardowa
    "droga przez mękę", czyli pozew, sąd i _ewentualnie_ eksmisja.