    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ja w sprawie emerytury
    Date: Sun, 15 Jan 2012 10:45:33 +0100

    > A nie ustosunkowałem się , bo ja w PRLu nie pracowałem za 20$ tylko za
    > conajmniej podwójną średnią krajową i nieważne ile ona wtedy wynosiła.
    > I to jest powód mojego rozgoryczenia . A z mojego naiwnego wyliczenia
    > wychodzi że :
    > Obecna średnia krajowa to 3600 zł .
    > Prawie zawsze zarabiałem powiedzmy razy dwa czyli 7200 zł .
    > tyle /odrobinę więcej/ zarabiam jeszcze do kwietnia
    > a od maja dostane tylko 1550 zł .
    >
    > I jak tu żyć Panie ToMaszu ?

    7 tyś jak by nie było kupa forsy jest, i rozgoryczenie uzasadnione.
    Niemniej jednak, taki system mamy, który dofinansowuje nierobów, a żywi
    się wypłatami ludzi bogatych. Sugeruje kontynuować pracę, i w
    uzgodnieniu z zarządem zakładu pracy jak najczęsciej chorować. Druga
    wersja - iśc na emeryturkę i założyć własną firmę i dalej pracować -
    tak 3 dni w tygodniu. jeśli się nieda - sory, nie poradzę.
    ToMasz

    PS jeszcze raz powtarzam, aż do znudzenia. Nad rozlanym mlekiem nie ma
    co płakać. trzeba wprowadzić takie zmiany aby następne się nie rozlało.
    czyli przeżyjemy za 1500zł, ale nasze dzieci powinny jak najwiecej
    oszczędzać w OFE jak naj mniej sponsorować zus.
    Jeśli możesz swoją historie opowedzieć wiekszej ilości ludzi - zrób to.
    nie dla Siebie tylko dla ich emerytury.