  • Data: 2012-01-15 14:21:36
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.01.2012 13:56, krys pisze:

    > Nie no, normalnie powinien dopłacać do tej emerytury. W końcu rewaloryzacje
    > i odsetki to się tylko w jedną stronę liczy - jak obywatel ma dostać w dupę,

    Ale zrozum, że nawet po rewaloryzacji to on nadal zarabiał wtedy
    równoważnik ówczesnych kilkudziesięciu dolarów. Na współczesne dolary to
    może by ze 2 setki wyszły.

    Przykład... Załóżmy, że nie mamy inflacji (ceny się nie zmieniają).
    Odkładasz sobie przez rok jakąś sumę i uzbierałeś średnią krajową. W
    następnym roku zdarza się cud gospodarczy, stopa życiowa wszystkim
    rośnie i średnia krajowa szybuje na 2x wyższy pułap. Przypominam -
    załóżmy, że ceny nie wzrosły, tylko nagle wszyscy 2x więcej zarabiają.
    Uważasz, że pieniądze na twoim koncie powinny zostać przemnożone przez
    dwa (oprócz normalnych odsetek)?