    From: DonWito <q...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Internet - wyrzucenie ze spolecznosci
    Date: Tue, 20 Jun 2006 07:37:13 +0200

    Dnia Mon, 19 Jun 2006 16:01:54 -0700, macieklew napisał(a):

    > Sytuacja taka:
    > bylem czlonkiem pewnej spolecznosci, której dzialalnosc oparta
    > jest na aktywnosci w portalu internetowym. Niezbedna jest rejestracja
    > i tylko zarejestrowani i zalogowani czlonkowie moga brac udzial w
    > "aktywnym zyciu".

    Czyli nie było między Tobą a właścicielami serwera / strony / forum
    żadnej umowy o korzystanie z konta na tym serwerze / stronie / forum.
    Nie płaciłeś abonamentu za jego użytkowanie?
    Jeśli nie było umowy i opłaty, to:

    > Po pewnym czasie moje konto zlikwidowano - czyli wyrzucono mnie,
    > pozbawiono praw czlonka. Pomijam tu fakt czy slusznie - wedlug mnie nie
    > - mam pytania nastepujace:
    >
    > 1. czy jest dozwolone to, zeby oni zakazali mi zalozyc nowe konto
    > (jezeli tak to czy dozywotnio?);

    Tak.

    > 2. jezeli moga to zrobic to czy moga blokowac kazda próbe zalozenia
    > konta czlonkowskiego z mojego komputera (np. zona nie moze zalozyc konta
    > z naszego komputera domowego) - mysle, ze to niedopuszczalna praktyka,
    > zeby cos takiego mialo miejsce, a tak sie dzieje

    Tak. Wyobraź sobie, że internet, wbrew pozorom, nie jest za darmo. Ktoś
    płaci za miejsce na serwerze dla tego portalu, za utrzymanie serwera, za
    łącze, albo chociaż za prąd jeśli serwer stoi u kogoś w domu. Ktoś
    jest (tadam!) właścicielem tego serwera, albo chociaż portalu. I ten
    ktoś może decydować, kto będzie korzystał z jego serwera, tak jak Ty
    możesz decydować, kogo wpuścisz do siebie do domu. To całkiem normalna
    i dopuszczalna praktyka.

    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)