  • Data: 2010-08-04 12:23:00
    Temat: Re: Ilo?? nadgodzin
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:04082010.6E254650@budzik61.poznan.pl Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

    > ok, ale czy tutaj nie zdemonizowano niebezpieczenstwa?
    Tak zadane pytanie wymaga odpowiedzi zerojedynkowej.
    Nie potrafię takowej udzielić.

    > Policz sobie, ile bedzie kosztował pracodawce pracownik zatrudniony za
    > minimum pracujacy 8 godzin a ile pracujacy 12 godzin i zastananow sie czy
    > pracodawcy oplacałoby sie zmuszanie.
    To nie jest tylko kwestia liczenia kosztów pracy. To może byc także kwestia
    np. czasu, tzn. nagle potrzebna jest pracodawcy praca tego pracownika, który
    jest na miejscu. I KP z jednej strony to umożliwia, ale z drugiej
    ogranicza - i słusznie.
    Jako ciekawostka - istnieją stosunki pracy powstające na skutek innej ustawy
    niż KP. Przykładem KN. Dotyczy niemałej grupy pracowników, z górą 600k luda.
    I teraz uwaga - pełnoetatowyetatowy belfer nie może odmówić nadgodzin w
    ilości do 4 _tygodniowo_ . Przez _cały_ rok szkolny. I te nadgodziny są
    płatne tak jak zwykłe, żadnej dodatkowej zapłaty.

    > No i pomijam, ze jednak jest niebezpieczenstwo tego, ze ktos to zglosi a
    > udowodnic juz tez dzis latwiej niz kiedys.
    Trzeba wziąć pod uwagę, że istnieje deficyt miejsc pracy (czyli po prostu
    bezrobocie). Nie w każdej dziedzinie i nie w każdym regionie jednakowe ale -
    jest. Dlatego wielu pracowników nie korzysta ze swoich praw, a co gorsza
    pozwala je naruszać.

    > Intencja przepisu o OC jest jasna i klarowna.
    (...)
    > A w przypadku nadgodzin?
    Też.

    > Cały czas nie wiem, dlaczego pracodawca miałby z
    > jednej strony wymuszac na pracowniku "drozszy" czas pracy,
    Na to odpowiedziałem ci w innym poście.

    >a z drugiej
    > strony odbiera sie pracownikowi rozum przy ewentualnym dochodzeniu
    > swojego prawa do niepracowania w nadgodzinach, jeżeliby nie chciał.
    A na to w tym poście, paręnaście linijek wyżej.

    --
    Jotte