    From: "andreas" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ilo?? nadgodzin
    Date: Wed, 4 Aug 2010 07:19:34 +0200

    news:i3a0ne$3il$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:03082010.18CBC8E0@budzik61.poznan.pl Budzik

    > Pewnie, że możesz. Już to w innym miejscu napisałem.
    > Ale doprecyzuję.
    > Chodzi o to, że pracodawca jako strona silniejsza ekonomicznie niż pracownik
    > może wykorzystywać swoją przewagę i stwarzając _pozory_ dobrowolności wywierać
    > nacisk na pracownika (i tak to przecież często robi w wielu różnorakich
    > sytuacjach).
    > A nie każdy chce pracować w nadgodzinach.

    > Zapomniełeś dodać, że tylko twoim zdaniem.
    > Co byś powiedział, jak ktoś stwierdzi, że obowiązkowość OC jest przepisem
> [...]

    Jak każdy socjalista/związkowiec nie zauważasz, lub nie chcesz zauważyć, że w
    wypadku zapisów KP do ich łamania dochodzi tylko za zgodą "pokrzywdzonego",
    czego nie da się powiedzieć o prawie wszystkich zapisach KK.
    Poza tym KP służy tylko do zemsty na byłym wspólniku w lewiźnie (np. nadgodziny)
    a nie do zapewniania czegokolwiek pracownikom najemnym. Warunki pracy i płacy są
    zależne przede wszystkim od ceny rynkowej, zastępowalności pracownika i dlatego
    są ludzie, ktorzy zarabiają n-krotność ustawowego wynagrodzenia, mają 30 dni
    urlopu, wypasiony samochód firmowy i prywatnego lekarza na koszt pracodawcy oraz
    tacy, któzy dostają 900 zł "brutto" i robią w swoim dresie. Ci pierwsi mogą
    nawet nie wiedzieć, że jest cos takiego jak KP a ci drudzy mogą sobie nim tyłek
    podetrzeć.
    Dla kogo więc jest KP? Oczywiście dla tych, którzy zarabiają dzięki niemu, czyli
    dla prawników i działaczy związkowych.

    --
    andreas