  • Data: 2010-08-04 08:57:14
    Temat: Re: Ilo?? nadgodzin
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail t...@w...spam.wypad.polska napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Pewnie, że możesz. Już to w innym miejscu napisałem.
    > Ale doprecyzuję.
    > Chodzi o to, że pracodawca jako strona silniejsza ekonomicznie niż
    > pracownik może wykorzystywać swoją przewagę i stwarzając _pozory_
    > dobrowolności wywierać nacisk na pracownika (i tak to przecież często
    > robi w wielu różnorakich sytuacjach).
    > A nie każdy chce pracować w nadgodzinach.

    ok, ale czy tutaj nie zdemonizowano niebezpieczenstwa?
    Policz sobie, ile bedzie kosztował pracodawce pracownik zatrudniony za
    minimum pracujacy 8 godzin a ile pracujacy 12 godzin i zastananow sie czy
    pracodawcy oplacałoby sie zmuszanie.
    No i pomijam, ze jednak jest niebezpieczenstwo tego, ze ktos to zglosi a
    udowodnic juz tez dzis latwiej niz kiedys.

    > Zapomniełeś dodać, że tylko twoim zdaniem.
    > Co byś powiedział, jak ktoś stwierdzi, że obowiązkowość OC jest
    > przepisem bardzo głupim, w wyniku tego ta obowiązkowość zostanie
    > zniesiona, następnie nieubezpieczony kierowca przywali ci na drodze i
    > skasuje ci auto, na które pracowałeś wiele lat, uczyni z ciebie
    > niezdolnego do pracy kalekę i sam zginie będąc nędzarzem, a ty
    > zostaniesz bez niczego? Jak ci się to podoba?

    Powiedziałbym, ze trudno rozmawiac z postulatem bez odpowiedniej
    argumentacji.
    Intencja przepisu o OC jest jasna i klarowna. Nikt chyba z nia nie
    dyskutuje. Mozna dyskutowac o pewnych zasadach (np. dlaczego musze miec OC
    na samochód ktorym nie jezdze?).

    A w przypadku nadgodzin? Cały czas nie wiem, dlaczego pracodawca miałby z
    jednej strony wymuszac na pracowniku "drozszy" czas pracy, a z drugiej
    strony odbiera sie pracownikowi rozum przy ewentualnym dochodzeniu swojego
    prawa do niepracowania w nadgodzinach, jeżeliby nie chciał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,