  • Data: 2021-05-11 14:34:58
    Temat: Re: IRCHa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 11 May 2021 12:44:15 +0200, J.F napisał(a):

    > ... taa ... dihygrogen monooxide przypomnij :-)

    W Poznaniu zadziałał i psy nie kidają na trawnik.

    "Tabliczka z napisem: "Uwaga! Okresowo rozpylany monotlenek diwodoru.
    Prosimy nie wprowadzać psów! Substancje biologiczne" stoi na trawniku przed
    kościołem Dominikanów w Poznaniu. Mieszkańcy nie rozumieją napisu, ale psów
    nie wprowadzają.

    Tabliczka na trawniku pojawiła się 1 kwietnia, w prima aprilis. Na pomysł
    wpadł brat Szymon Biernat. Powód? Trawnik przed kościołem jest jedynym w
    okolicy i mieszkańcy regularnie wyprowadzali tam psy. - Podczas pobytu w
    Gdyni przechodziłem obok osiedla, na którym były posadzone młode drzewka.
    Właściciele wyprowadzali na spacer psy, które załatwiały się pod tymi
    drzewkami. Odkąd umieszczono na trawnikach tabliczkę z ostrzeżeniem o
    rozpylaniu monotlenku diwodoru, psy przestały się załatwiać, a wokół drzew
    zaczęła rosnąć trawa - opowiada Biernat. - Nie wiem, czy ludzie wiedzą,
    czym jest ta substancja - dodaje.

    Reakcja przechodniów widzących tabliczkę jest zazwyczaj taka sama. - Nikt
    nie wie, o co chodzi - tłumaczy mężczyzna zajmujący się pielęgnacją zieleni
    przy klasztorze. I dodaje, że ludzie często wyciągają telefon, aby
    sprawdzić, co to za substancja. A ci z psami zwykle nie wprowadzają ich na
    trawnik. Są przekonani o szkodliwości substancji. - Napis jest
    odstraszający. Nigdy nie wpuściłbym psa na ten trawnik - mówi Paweł, który
    przyjechał z Warszawy, żeby zwiedzić Poznań. Nie wie, co oznacza napis ani
    czym jest monotlenek diwodoru.

    - Monotlenek diwodoru to nazwa chemiczna wody - tłumaczy dr Grzegorz
    Krzyśko z Wydziału Chemii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. -
    Większość osób nie ma pojęcia o chemii. Im bardziej skomplikowana nazwa,
    tym bardziej ludzie są przerażeni."

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,23782791,z
    akonnicy-znalezli-sposob-na-zanieczyszczanie-trawnik
    a-monotlenek.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/