eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHolowanie - czy w ogóle jest możliwe?Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Date: Mon, 20 Sep 2010 16:30:03 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <i77r80$25o$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4c9637c4$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@n...onet.pl>
    <i75qjd$c15$1@node1.news.atman.pl> <i75s7e$oke$1@inews.gazeta.pl>
    <i75sto$ca9$1@node1.news.atman.pl> <i75vaa$4ku$1@inews.gazeta.pl>
    <i77amq$i55$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: bfw211.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1284993089 2232 83.28.60.211 (20 Sep 2010 14:31:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Sep 2010 14:31:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <i77amq$i55$1@node1.news.atman.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:653599
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:i77amq$i55$1@node1.news.atman.pl...
    > Dnia 2010-09-19 23:21, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    >
    >>>>> Raczej nie chodziło o instalacje powietrzne.
    >>>>> Tam obowiązuje zasada masz ciśnienie hamulce nie działają,
    >>>>> chcesz zahamować zmniejszasz ciśnienie w instalacji hamulcowej.
    >>>>> Nie pracuje silnik a co za tym idzie sprężarka, brak ciśnienia
    >>>>> w układzie to hamulce masz zablokowane, tak jakby ktoś naciskał
    >>>>> na hamulec.
    >>>>> Tak to działa w autobusach i ciężarówkach.
    >>>>
    >>>> Nie, tak jak to opisałęś, to działa to w przyczepach oraz na kolei w
    >>>> pociągach.
    >>>
    >>> W autobusach i ciężarówkach również. Pomijam nieprodukowane już
    >>> antyki z hamulcami hydraulicznymi jak np. Star.
    >>
    >> Jeszcze były hydrauliczno-pneumatyczne.
    >
    > Słyszałem, nie spotkałem osobiście, może chodzi o system
    > gdzie hydrauliczne były w pojeździe a układ pneumatyczny
    > odpowiadał za przyczepę.

    Nie. Na pewno miał je któryś STAR, ale nie pamiętam modelu. Chodziło o to,
    że w wypadku hamulców pneumatyczmnych pewnym problemem technicznym jest
    opóźniene pomiędzy naciśnięciem pedału, a faktycznym zadziałaniem.
    Usiłowano temu zapobiec poprzez sterowanie hydrauliczne zaworami
    uruchamiającymi siłowniki przy kołach.

    > Ewentualnie w pojazdach gdzie istnieje potrzeba stopniowania
    > działania hamulców a z uwagi na masę z ładunkiem system hydrauliczny
    > jest nieefektywny, sam system powietrzny działa na zasadzie
    > zero jedynkowej.

    Wydawało mi się, ze sie na hamulcach znam, ale zupełnie Cię nie rozumiem.
    Czy Ty sobie wyobrażasz. Czyli sądzisz, że jak samochodem albo pociąg z
    hamulcem pneumatycznym hamuje, to od razu z maksymalną siłą hamowania?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1