    From: "Ptasiek" <p...@b...gnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel adresami e-mail
    Date: Fri, 14 Feb 2003 08:38:44 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@62.29.216.140

    Użytkownik "Marczello" napisał:

    >Dostaje sporo spamow ale po prostu robie DELETE. To taki wysilek? Nie
    > rozumiem o co tyle szumu. Chyba, ze jest to spam z pornografia czy
    > nawolywaniem do przestepstwa.

    Kilka tygodni temu dostałem spam już nie ze "zwykłą" pornografią, ale
    z pornografią dziecięcą. Nie był to tylko link typu "kliknij TUTAJ a
    przeniesiesz się do..."; po otworzeniu listu pojawiały się zdjęcia
    kilkuletnich dziewczynek w hmmm... niedwuznacznych pozach...

    Wywaliłem ścierwo, ale teraz tego żałuję; ktoś przegiął, trzeba było
    coś z tym zrobić...

    Problem w tym, że większość spamu, jaki dostaję (także ten z
    pornografią dziecięcą) pochodzi z zagranicy. I co ja, biedna
    mróweczka, mógłbym w tej sytuacji zrobić? Obrzucać błotem kogoś w
    Stanach czy "gdzieśtam" w momencie, gdy nie znam prawa, jakie
    obowiązuje, no właśnie, gdzie? W miejscu "składowania" bazy danych, w
    miejscu "publicznego udostępniania adresu"? Przepisy prawne jakiego
    kraju są właściwe w tej kwestii?

    Pozdrawiam

    Ptasiek.