  • Data: 2004-06-08 09:54:48
    Temat: Re: HELP Przegrany proces z urzędem skarbowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Jun 2004, WOJSAL wrote:
    [...]
    >+ Czy nie uwazasz, ze powinno byc tak, iz
    >+ rozgrywka tu powinna sie odbyc wylacznie miedzy
    >+ US a dluznikiem US?

    Zależy od interpretacji "uważania": jeśli pytasz jak prawo w tej
    materi POWINNO być ustawione - to nie zabieram głosu, potrzebna
    byłaby spora rozwaga: brat dłużnika musiałby pewnie mieć
    w perspektywie kamieniołomy żeby nie próbował pozbyć się majątku,
    inaczej opisywany "manewr" byłby skutecznym uchyleniem się od
    podatku.
    Jeśli pytasz jak prawo JEST ustawione - to cóż, zapodaję jak
    w Ordynacji zapisano i tyle.

    >+ Co ma z tym wspolnego
    >+ brat dluznika? Co ma wspolnego kupiec samochodu?

    Kupił obciążoną rzecz.

    >+ Ile osob tu odpowiada za dlug skarbowy,
    >+ przy zalozeniu ze samochod byl jeszcze 5
    >+ razy sprzedawany (5 roznych osob go kupowalo)?

    Nie wiem. Może ktoś zapoda czy to czasem nie jest łańcuszek (skoro
    kupujący "nabył" zaległość, to jak sprzedaje zaległość - ale ta "nowa" !
    może iść dalej) ?

    >+ I jeszcze jedno.
    >+ Teraz ma byc scigany wlasciciel samochodu
    >+ (choc ze sprawa nie ma nic wspolnego).

    Posprawdzaj w archiwum - ów przepis Ordynacji nadawał się za pokazówkę
    przeciw wszystkim uważającym że podobnie działające obciążanie kupującego
    odpowiedzialnością za VAT sprzedawcy jest na miejscu.

    >+ Czy jesli nie znajdzie sie wlasciciel
    >+ samochodu (bo samochod juz mogl byc
    >+ 5 razy sprzedany a potem jeszcze rozbity
    >+ na jakims drzewie), czy to oznacza
    >+ ze US powinien odstapic od sciagania
    >+ dlugu?

    Nie:
    +++
    § 3. Zakres odpowiedzialności nabywcy jest ograniczony do wartości
    nabytego przedsiębiorstwa, jego zorganizowanej części lub składników
    majątku.
    ---
    *WARTOŚCI*, nie majątku "fizycznie".

    >+ No bo samochodu nie ma, a wlasciciel samochodu - zalozmy
    >+ dla uproszczenia sprawy - nie zyje?

    IMO spadkobiercy.
    Chyba że zrzekli się spadku - to nie odpowiada nikt.

    pozdrowienia, Gotfryd