    From: "Adam" <1...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja producenta -- czy ważna tylko w dowodem zakupu?
    Date: Fri, 19 Dec 2003 11:52:11 +0100

    > Czasem spotyka sie sprzet ktory "spadl z tira" i ma on gwarancje.
    > Ale dowodu zakupu nie wykombinujesz juz...

    Chyba sobie żartujesz .
    Co jest łatwiej "spaść z tira" czy wystawić kawałek rachunku?
    Myślisz , że ten spadnięty to sprzedają na bazarze czy w sklepie.
    Piszesz , że ma gwarancję.
    Gwarancja to kawałek papieru, który nabiera wagi jak go sklep podbije.
    A skoro sklep podbija gwarancję firmową pieczęcią i wstawia datę zakupu, to
    dlaczego nie miałby wypisać faktury na której również jest ta sama pieczęć i
    data sprzedaży?
    Właśnie dużo łatwiej jest nie wystawić gwarancji ( mówiąc , że lepiej niech
    klient sprawdzi dobrze sprzęt ) niż nie wystawić dowodu zakupu co jest
    karalne jeśli się jest na VAT a każdy sklep jest na VAT bo zmusza go do tego
    obrót ponad 20 tysięcy (rocznie) (a napewno 10000 euro)
    Dowód zakupu może Ci wystawić sąsiad w formie umowy sprzedaży i nie musi Ci
    dać swego pierwotnego dowodu zakupu.( bo trzyma go np. do rozliczenia
    podatkowego).

    Dla mnie to są praktyki monopolistyczne skutkujące np tym, że sklep
    niewatowski (rozpoczynający działalność) ma problemy ze zbytem bo klient
    czyta w gwarancji że działa ona w połaczeniu z watowskim dowodem zakupu.
    --
    Adam