eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na sprzęt RTVRe: Gwarancja na sprzęt RTV
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.icm.edu.pl!news
    feed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-
    mail
    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na sprzęt RTV
    Date: Wed, 26 Feb 2003 14:15:44 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 17
    Message-ID: <3...@p...onet.pl>
    References: <b3g3qg$eg$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@p...onet.pl>
    <b3idhs$qfj$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pw155.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1046265206 3585 217.99.6.155 (26 Feb 2003 13:13:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Feb 2003 13:13:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120
    Netscape/7.01
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:125261
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Olender wrote:
    > Kurcze, ale rękojmia to nie gwarancja. Myślę, że mylnym jest stanowisko
    > zakładające dowolna alternatywę między uprawnieniami z tych dwóch tytułow.
    > Zresztą jest to nielogiczne, gdzyć gwarancja jako dobrowolna, niejaka
    > dodatkowe zapewnienie sprzedawcy idzie dalej, niz ustawowo narzucona
    > rękojmia. A wiec zakres stosowania rekojmi musi byc wezszy niz gwarancji.
    > Wada musiałaby juz istniec w momencie kupna, a w przypadku sprzetu, ktory
    > poprawnie dzialał jakiś czas byłoby to raczej trudne do udowodnienia.

    No nie, ale kto powiedział, że nie jest. Wada nie musi istnieć w
    momencie kupna, tylko wynikać z przyczyny wtedy istniejącej. Zauważ, że
    jakoś przyjęło się domniemanie, że ta przyczyna istniała w momencie
    sprzedaży (np kiepska jakość). To czy w tym wypadku tak było i uda się
    to udowodnić jeśli sprzedawca by zaprzeczył... No cóż, nie ocenimy tego.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1