eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na sprzęt RTV › Re: Gwarancja na sprzęt RTV
  • Data: 2003-02-26 13:15:44
    Temat: Re: Gwarancja na sprzęt RTV
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Olender wrote:
    > Kurcze, ale rękojmia to nie gwarancja. Myślę, że mylnym jest stanowisko
    > zakładające dowolna alternatywę między uprawnieniami z tych dwóch tytułow.
    > Zresztą jest to nielogiczne, gdzyć gwarancja jako dobrowolna, niejaka
    > dodatkowe zapewnienie sprzedawcy idzie dalej, niz ustawowo narzucona
    > rękojmia. A wiec zakres stosowania rekojmi musi byc wezszy niz gwarancji.
    > Wada musiałaby juz istniec w momencie kupna, a w przypadku sprzetu, ktory
    > poprawnie dzialał jakiś czas byłoby to raczej trudne do udowodnienia.

    No nie, ale kto powiedział, że nie jest. Wada nie musi istnieć w
    momencie kupna, tylko wynikać z przyczyny wtedy istniejącej. Zauważ, że
    jakoś przyjęło się domniemanie, że ta przyczyna istniała w momencie
    sprzedaży (np kiepska jakość). To czy w tym wypadku tak było i uda się
    to udowodnić jeśli sprzedawca by zaprzeczył... No cóż, nie ocenimy tego.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1