eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancjaRe: Gwarancja
  • Data: 2011-02-22 10:33:21
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ijvtle$rkd$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-02-22 09:50, Misiek pisze:
    >
    >>> Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.
    >>
    >> Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta
    >> a od sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.
    >
    > To musiałaby być gwarancja trójstronna - sprzedawca - gwarant - klient.
    > Raczej nie widziałem takiej. Zwykle zobowiązanym do zwrotu lub naprawy
    > jest tylko gwarant, a nie sprzedawca.

    Zwrotu gotowki dokonuje sprzedawca, nie gwarant.
    Taka zasada (moze i niepisana, ale od dawien dawna tak bylo)

    >
    >> Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.
    >
    > Tym dowodem może być też coś innego niż paragon, już sama podbita przez
    > sprzedawcę karta gwarancyjna może nim być.
    >

    Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta
    gwarancyjna.
    Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.
    Nie karta gwarancyjna.
    Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu
    sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?
    Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na nim
    uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1