eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja › Re: Gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <ijt9am$rsk$1@news.onet.pl> <ijt9j4$se0$1@news.onet.pl>
    <4d62514e$0$2458$65785112@news.neostrada.pl> <ijtkl2$cgs$3@news.onet.pl>
    <4d635eb2$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ijvrsl$l6r$1@news.onet.pl>
    <4d6378ca$0$2449$65785112@news.neostrada.pl> <ijvtle$rkd$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Tue, 22 Feb 2011 11:33:21 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Lines: 33
    Message-ID: <4d6390f6$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.147.162
    X-Trace: 1298370808 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2484 83.15.147.162:2748
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:669459
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ijvtle$rkd$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-02-22 09:50, Misiek pisze:
    >
    >>> Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.
    >>
    >> Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta
    >> a od sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.
    >
    > To musiałaby być gwarancja trójstronna - sprzedawca - gwarant - klient.
    > Raczej nie widziałem takiej. Zwykle zobowiązanym do zwrotu lub naprawy
    > jest tylko gwarant, a nie sprzedawca.

    Zwrotu gotowki dokonuje sprzedawca, nie gwarant.
    Taka zasada (moze i niepisana, ale od dawien dawna tak bylo)

    >
    >> Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.
    >
    > Tym dowodem może być też coś innego niż paragon, już sama podbita przez
    > sprzedawcę karta gwarancyjna może nim być.
    >

    Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta
    gwarancyjna.
    Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.
    Nie karta gwarancyjna.
    Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu
    sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?
    Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na nim
    uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1