eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2011-02-21 08:55:55
    Temat: Gwarancja
    Od: vera <a...@v...pl>

    Witam
    Czy bez paragonu i podbitej karty gwarancyjnej mam jakąkolwiek gwarancję
    na telefon?
    Z góry dziękuję za odpowiedź :)
    Vera


  • 2. Data: 2011-02-21 09:00:18
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-21 09:55, vera pisze:
    > Witam
    > Czy bez paragonu i podbitej karty gwarancyjnej mam jakąkolwiek gwarancję
    > na telefon?
    > Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    Tylko jeśli w warunkach gwarancji nie wymaga się paragonu i podbicia karty.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2011-02-21 11:49:33
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ijt9j4$se0$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-02-21 09:55, vera pisze:
    >> Witam
    >> Czy bez paragonu i podbitej karty gwarancyjnej mam jakąkolwiek gwarancję
    >> na telefon?
    >> Z góry dziękuję za odpowiedź :)
    >
    > Tylko jeśli w warunkach gwarancji nie wymaga się paragonu i podbicia
    > karty.
    >

    A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
    gwarancyjnej?
    hehehe Sorry, ma ale nie podbita - czyli tak jakby jej nie bylo. W
    wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie paragonu. Z
    tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci zwrotu gotowki -
    paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.


  • 4. Data: 2011-02-21 12:09:05
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:


    > A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
    > gwarancyjnej?

    Czyli nie ma gwarancji.



    > wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    > paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    > zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.

    Nie jest.

    --
    Liwiusz


  • 5. Data: 2011-02-22 06:58:55
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ijtkl2$cgs$3@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:
    >
    >
    >> A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
    >> gwarancyjnej?
    >
    > Czyli nie ma gwarancji.
    >

    Chodzi o to ze karte gwarancyjna ma, ale nie podbita :-)
    (poprawilem sie przeca)
    >
    >> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    >> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    >> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.
    >
    > Nie jest.
    >

    To skad maja wiedziec ile zaplacil jesli nie ma dowodu sprzedazy w postaci
    paragonu? Skad maja wiedziec ze dany sprzet wogole OD NICH pochodzi?
    Sporo kart gwarancyjnych posiada taki zapis "karta gwarancyjna wazna jest
    jedynie z dowodem sprzedazy (faktura, paragion - dawniej jeszcze rachunek).


  • 6. Data: 2011-02-22 08:24:31
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 07:58, Misiek pisze:
    >
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ijtkl2$cgs$3@news.onet.pl...
    >> W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:
    >>
    >>
    >>> A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
    >>> gwarancyjnej?
    >>
    >> Czyli nie ma gwarancji.
    >>
    >
    > Chodzi o to ze karte gwarancyjna ma, ale nie podbita :-)
    > (poprawilem sie przeca)

    Trzeba się zdecydować, albo gwarancja ważna jest tylko po podbiciu
    (wówczas niepodbita jest nieważna), albo podbicie nie jest konieczne.
    Jaką opcję wybrał gwarant, wynika z warunków gwarancji.


    >>> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    >>> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    >>> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.
    >>
    >> Nie jest.
    >>
    >
    > To skad maja wiedziec ile zaplacil jesli nie ma dowodu sprzedazy w
    > postaci paragonu? Skad maja wiedziec ze dany sprzet wogole OD NICH
    > pochodzi?

    Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.

    > Sporo kart gwarancyjnych posiada taki zapis "karta gwarancyjna wazna
    > jest jedynie z dowodem sprzedazy (faktura, paragion - dawniej jeszcze
    > rachunek).

    No to WÓWCZAS paragon jest konieczny.

    >>> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    >>> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    >>> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.

    To takie masło maślane: do zwrotu wymagany jest paragon, więc gwarancja
    wymaga paragonu.

    Tymczasem do samego zwrotu nie jest wymagany paragon. Gwarancja zatem
    nie wymaga paragonu, ponieważ "jest on niezbędny do zwrotu", tylko
    wymaga paragonu "bo tak".

    Ale zwrotu można również dokonać na podstawie niezgodności z umową,
    wówczas zapisy gwarancji nas nie interesują.

    --
    Liwiusz


  • 7. Data: 2011-02-22 08:50:20
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ijvrsl$l6r$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-02-22 07:58, Misiek pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    >> wiadomości news:ijtkl2$cgs$3@news.onet.pl...
    >>> W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:
    >>>
    >>>
    >>>> A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
    >>>> gwarancyjnej?
    >>>
    >>> Czyli nie ma gwarancji.
    >>>
    >>
    >> Chodzi o to ze karte gwarancyjna ma, ale nie podbita :-)
    >> (poprawilem sie przeca)
    >
    > Trzeba się zdecydować, albo gwarancja ważna jest tylko po podbiciu
    > (wówczas niepodbita jest nieważna), albo podbicie nie jest konieczne. Jaką
    > opcję wybrał gwarant, wynika z warunków gwarancji.

    Zgadza sie.
    Jednakze zwyczajowo zaklada sie ze karta gwarancyjna powinna byc podbita.
    >
    >>>> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    >>>> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    >>>> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.
    >>>
    >>> Nie jest.
    >>>
    >>
    >> To skad maja wiedziec ile zaplacil jesli nie ma dowodu sprzedazy w
    >> postaci paragonu? Skad maja wiedziec ze dany sprzet wogole OD NICH
    >> pochodzi?
    >
    > Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.

    Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta a od
    sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.

    >> Sporo kart gwarancyjnych posiada taki zapis "karta gwarancyjna wazna
    >> jest jedynie z dowodem sprzedazy (faktura, paragion - dawniej jeszcze
    >> rachunek).
    >
    > No to WÓWCZAS paragon jest konieczny.
    >
    > >>> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    > >>> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    > >>> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.
    >
    > To takie masło maślane: do zwrotu wymagany jest paragon, więc gwarancja
    > wymaga paragonu.
    >
    > Tymczasem do samego zwrotu nie jest wymagany paragon. Gwarancja zatem nie
    > wymaga paragonu, ponieważ "jest on niezbędny do zwrotu", tylko wymaga
    > paragonu "bo tak".
    >
    > Ale zwrotu można również dokonać na podstawie niezgodności z umową,
    > wówczas zapisy gwarancji nas nie interesują.
    >

    Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.


  • 8. Data: 2011-02-22 08:55:07
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 09:50, Misiek pisze:

    >> Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.
    >
    > Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta
    > a od sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.

    To musiałaby być gwarancja trójstronna - sprzedawca - gwarant - klient.
    Raczej nie widziałem takiej. Zwykle zobowiązanym do zwrotu lub naprawy
    jest tylko gwarant, a nie sprzedawca.


    > Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.

    Tym dowodem może być też coś innego niż paragon, już sama podbita przez
    sprzedawcę karta gwarancyjna może nim być.

    --
    Liwiusz


  • 9. Data: 2011-02-22 10:33:21
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ijvtle$rkd$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-02-22 09:50, Misiek pisze:
    >
    >>> Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.
    >>
    >> Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta
    >> a od sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.
    >
    > To musiałaby być gwarancja trójstronna - sprzedawca - gwarant - klient.
    > Raczej nie widziałem takiej. Zwykle zobowiązanym do zwrotu lub naprawy
    > jest tylko gwarant, a nie sprzedawca.

    Zwrotu gotowki dokonuje sprzedawca, nie gwarant.
    Taka zasada (moze i niepisana, ale od dawien dawna tak bylo)

    >
    >> Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.
    >
    > Tym dowodem może być też coś innego niż paragon, już sama podbita przez
    > sprzedawcę karta gwarancyjna może nim być.
    >

    Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta
    gwarancyjna.
    Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.
    Nie karta gwarancyjna.
    Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu
    sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?
    Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na nim
    uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).


  • 10. Data: 2011-02-22 11:04:06
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 11:33, Misiek pisze:

    > Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta
    > gwarancyjna.

    Nie ma czegoś takiego jak "stricte dowód sprzedaży".

    > Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.

    To też jest "zywczaj", niż jakaś zasada prawna. Dość powiedzieć, że są
    sprzedawcy nie wydający ani paragonu, ani faktury, nie sposób jednak
    uznać, że w takim przypadku nie dysponujemy żadnym dowodem sprzedaży.

    > Nie karta gwarancyjna.
    > Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu
    > sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?

    A co na ten temat mówią warunki gwarancji?

    > Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na
    > nim uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).

    To jakiś cytat z przepisu? Podaj źródło.

    --
    Liwiusz

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1