    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Guantanamo w ostródzie
    <u81opo$6bj$1$RTomasik@news.chmurka.net> <sO2pM.7419$MBi.4560@fx03.ams1>
    <u82r0j$56v$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <13rhvx1ehexwl.1gmjswy1dd1qa$.dlg@40tude.net>
    <u841vq$570$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <9sdr0og0mnvi$.18cvzhc272cy9$.dlg@40tude.net>
    <u845tb$56v$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <u84hhh$23p$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u85ekq$vdr$1$Shrek@news.chmurka.net> <YHHpM.7887$YL1.4445@fx04.ams1>
    <u8bt7p$ofr$5$Shrek@news.chmurka.net> <swnqM.50222$FLJe.4699@fx08.ams1>
    <u8dk9j$s41$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <zS2rM.208741$RWb2.113389@fx13.ams1>
    <u8ij2t$7aj$1$Shrek@news.chmurka.net> <4x4rM.208742$RWb2.82742@fx13.ams1>
    <u8jrsb$s5h$2$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Wed, 12 Jul 2023 01:37:20 GMT

    On 2023-07-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale są. A ja nie widzę powodu, żeby kogoś o wyższym standardzie
    > moralnym czy społecznym karać dotkliwiej bo jest mądrzejszy,
    > kulturalniejszy albo patrząc na tro z drugiej strony bo nie jest
    > patusem. Już ta sama kara (z wyjątkiem grzywny) niemal zawsze będzie

    Jak jest madrzejszy, kulturalniejszy itp. to nie powinien odpierdalać
    maniany jak jakis patus :)

    > bardziej dotkliwa dla "zwykłego obywatela" niż dla patusa - choćby
    > odebranie prawka, dziecka czy nawet głupie prace społeczne o odsiadce

    Dajesz znowu przykłady sytuacji, które MZ nie maja miejsca.

    > nie mówiąc. Normalnemu człowiekowi rujnuje to życie zawodowe i często
    > rodzinne a patol ma to w dupie. A teraz jeszcze jak nie jesteś patolem
    > to masz być surowiej karany "bo inteligentniejszy ponosi większą winę"
    > wedłuk funkcjonariusza roberta? Gdzie ten świat zmierza?

    Nie jak nie jesteś patolem, ale jak jesteś kims, po kim nalezy się
    spodziewać, że nie miał cienia watpliwości co do tego, że popełnia czyn
    zabroniony, lub powinien był to wiedzieć.

    > A jak babcia weźmie gwoździa i będzie rysować samochody bo ich nie lubi
    > to co?

    To zapłaci.

    > Wcale nie - jak już pisałem te same "kary" są zwykle znacznie bardziej
    > dotkliwe dla zwykłego obywatela a tu jescze funkcjonariusz mówi, że jak
    > nie jesteś patol na masz większą winę.

    Przykład konkretny poproszę.

    > Tak średnio to widzę.

    No bo się słabo rozglądasz. Taki system funkcjonuje od pokoleń.

    > Żeby pilnował, żeby mu się te okoliczności nie powtarzały chociażby.

    I w sytuacjach skrajnych tak się dzieje. Ale to jest opieka
    post-faktum, nie prewencyjna. Póki się coś nie wydarzy to się czyjejs
    wolności nie ogranicza. Jak się coś wydarzy, to trzeba sprawdzić
    dlaczego.

    --
    Marcin