  • Data: 2003-03-25 16:41:18
    Temat: Re: Gminna Komisja Rewizyjna a dane wrażliwe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Asiu!

    Skąd wzięłaś to pojęcie "dane wrażliwe"? Szukałem, szukałem i nie znalazłem.
    A bardzo mnie ono zaintrygowało. Ale do rzeczy:

    Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym stanowi w art. 11b, że
    "działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać
    wyłącznie z ustaw. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności
    prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i
    posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z
    wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i
    komisji rady gminy. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich
    określa statut gminy."

    Zajrzyj więc uprzejmie do statutu. Pewnie tam zawarto zapis, że Gminna
    Komisja Rewizyjna ma prawo wglądu we wszystkie dokumenty. I tyle. Dane o
    których piszesz nie są chronione tajemnicą. Poprzednio postulowałaś - jeśli
    mnie pamięć nie myli - zastosowanie ustawy o ochronie danych osobowych,
    która również do tej sytuacji nie przystaje, bowiem - dla porządku - zbiór
    dokumentów finansowych nie jest zbiorem danych..

    Zrozum, że niektóre organa mają prawo uzyskiwać niektóre informacje. Nawet
    tajne, o jawnych nie mówiąc. W końcu - z tego co wnioskuję z twoich postów -
    to wojna toczy się o udostępnienie kilu zaświadczeń lekarskich. Nie sądzę,
    by organ gminy posiadał kartoteki lekarskie, a tylko one są chronione
    tajemnicą lekarską. Skoro gmina to uzyskała jako jawny dokument to może, a
    nawet ma obowiązek udostępnić organom uprawnionym. Gdyby się okazało, że
    udostępnione dokumenty zawierają jakieś tajemnice, to ścigana będzie osoba,
    która to ujawniła, a więc nie pracownik gminy, który dokument ten otrzymał
    jako jawny.