  • Data: 2008-06-04 20:13:11
    Temat: Re: Główny najemca lokalu
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ojciec jest głównym najemcą. Jest ciężko chory. Czy w razie jego
    > "odejścia" ja stanę się głównym najemcą? Chciałbym zameldować u nas moją
    > narzeczoną. Czy lepiej zrobić to teraz czy czas nie ma znaczenia?

    Jeśli twój ojciec był jedynym najemcą to po śmierci nastąpi "wstąpienie w
    stosunek najmu", czyli ty jako syn staniesz się podmiotem jego umowy najmu
    (i musisz ją wypowiedzieć jeśli chcesz z tego wynajmu zrezygnować). Jeśli
    jednak ojciec wynajmował to mieszkanie z kimś to sytuacja ta nie wystąpi
    (zmniejsza się tylko o jeden liczba najemców). Zameldowanie oczywiście nie
    ma tu nic do rzeczy. Jeśli w umowa dopuszcza zamieszkiwanie w 3 osoby to
    oczywiście twoja narzeczona może z wami zamieszkać a w konsekwencji po 5
    dniach się zameldować.