    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 27 Oct 2015 13:12:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Gdzie reklamować?

    On Wed, 14 Oct 2015, PlaMa wrote:

    > Cześć,
    >
    > popsuła mi się elektronika i chcę ją zareklamować z tytułu niezgodności,
    > tylko że okazało się, że sprzedała mi ją przez Allegro Firma A a paragon
    > wystawiony mam na firmę B a po wczytaniu się w stronę sprzedawcy Allegro mam
    > "Adres reklamacyjny" C... Czeski film.
    >
    > Rozumiem, że olewam paragon i "O mnie" w Allegro i uderzam do fizycznego
    > sprzedawcy?

    Jako że cisza zapadła, to oprócz standardowego "napisz jak było" zapodam
    ku pamięci przepis KC, stanowiący że *KAŻDA* czynność dla której nie ma
    innej regulacji ustawowej (zabraniającej, ustanawiającej "osobistość"
    czynności itp) ani nie została inaczej uregulowana umową, może BEZ PYTANIA
    drugiej strony przeprowadzić przez pełnomocnika.
    Wątpliwości wzbudza relacja A-B (oferta A nie jest wiążąca dla klienta,
    ale klient o tym nie wie), natomiast "adres reklamacyjny" działa tak,
    że C to B :P (znaczy jest przedstawicielem).
    Nie wynika z tego (jeszcze), że B może nie przyjąć reklamacji skierowanej
    do siebie, jak jak ją "forwarduje" do C (oczywiście nie zdejmuje to
    odpowiedzialności z B) to chyba nie ma na to rady.
    Możesz na to popatrzeć tak - zakładając, że B mogłaby być spółką handlową
    (osobą prawną), to co Ci za różnica, czy C jest (jej) pracownikiem
    (z nalepką "od 8. do 16. występuję pod szyldem "B") czy "inną firmą"?

    pzdr, Gotfryd