    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Garaż
    Date: Tue, 10 Aug 2004 16:59:10 +0200

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cfamnj$iv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Czy potrzeba mieć zezwolenie na garaż blaszany, wolnostojący?
    > Garaż miałby stać przy "granicy" z sąsiadem.
    > Sąsiad oczywiście zgadza się bez problemu.
    > Nie wiem gdzie tego tematu w necie szukać.:)
    > --
    > **************************
    > Pozdrawiam
    > Piotr
    > 2004-08-10 16:34:29
    > **************************

    Re : W zdecydowanej większości przypadków potrzebne (tym bardziej, jeśli
    nazwiesz to garażem). Wyjątki to m.in. uzupełnienie istniejącej zabudowy
    gospodarczej na siedlisku, obiekt tymczasowy nie związany na stałe z
    gruntem. Szczegóły w Ustawie Prawo Budowlane. Rozróżnij tam "pozwolenie" od
    "zgłoszenia". Wejdź też na pl.misc.budowanie. Sprawa wielokrotnie była tam
    omawiana(nie Ty pierwszy borykasz się z tymi problemami). Na terenach
    wiejskich daje się łatwo znaleźć furtki prawne. W miastach nieco gorzej -
    pozwolenie.
    W google szukaj "prawo budowlane" i "garaż" , "blaszak". Pamiętaj o tym, że
    prawo budowlane zostało ostatnio znowelizowane i część wypowiedzi może nie
    być aktualna. W wyszukanych treściach znajdziesz też wskazówki jak i w
    jakich warunkach można uniknąć (ominąć konieczność) ubiegania się o
    pozwolenie. Ważne też, aby dobrze żyć z sąsiadami :-)
    Pozdrawiam AR