  • 1. Data: 2004-08-10 14:38:50
    Temat: Garaż
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    Witam!
    Czy potrzeba mieć zezwolenie na garaż blaszany, wolnostojący?
    Garaż miałby stać przy "granicy" z sąsiadem.
    Sąsiad oczywiście zgadza się bez problemu.
    Nie wiem gdzie tego tematu w necie szukać.:)
    Piotr
    2004-08-10 16:34:29
    **************************

  • 2. Data: 2004-08-10 14:59:10
    Temat: Re: Garaż
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Garaż miałby stać przy "granicy" z sąsiadem.
    > Sąsiad oczywiście zgadza się bez problemu.
    > Nie wiem gdzie tego tematu w necie szukać.:)

    Re : W zdecydowanej większości przypadków potrzebne (tym bardziej, jeśli
    nazwiesz to garażem). Wyjątki to m.in. uzupełnienie istniejącej zabudowy
    gospodarczej na siedlisku, obiekt tymczasowy nie związany na stałe z
    gruntem. Szczegóły w Ustawie Prawo Budowlane. Rozróżnij tam "pozwolenie" od
    "zgłoszenia". Wejdź też na pl.misc.budowanie. Sprawa wielokrotnie była tam
    omawiana(nie Ty pierwszy borykasz się z tymi problemami). Na terenach
    wiejskich daje się łatwo znaleźć furtki prawne. W miastach nieco gorzej -
    pozwolenie.
    W google szukaj "prawo budowlane" i "garaż" , "blaszak". Pamiętaj o tym, że
    prawo budowlane zostało ostatnio znowelizowane i część wypowiedzi może nie
    być aktualna. W wyszukanych treściach znajdziesz też wskazówki jak i w
    jakich warunkach można uniknąć (ominąć konieczność) ubiegania się o
    pozwolenie. Ważne też, aby dobrze żyć z sąsiadami :-)
    Pozdrawiam AR