  • Data: 2007-10-10 18:28:49
    Temat: Re: GPL, interpretacja
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule Tristan napisał(a):

    > To zależy w jakim zakresie. W przypadku GIMPa jest inna bajka. Choć też
    > można się wkopać korzystając z zarażających klipartów.

    No ale to zupełnie inna sytuacja.

> [...]
    > Wzór tej licencji możesz znaleźć na stronie Copyleft Attitude
    > http://artlibre.org jak również na innych stronach.
    > gdzie dodatkowo
    > [Oryginalny opis dzieła]
    > [Opis jego modyfikacji]
    > mogą przecież zajmować z 3 kartki a4.
    > Przecie tak opisana duperelka-graficzka nie nadaje się już do upiększenia
    > prezentacji czy strony WWW.
    >
    > Natomiast w przypadku gcc właśnie po to, żeby się dało wykorzystać to mamy
    > LGPLa. Gdyby GCC i okolice były na GPLu to by się nie dało. Bez glibca czy
    > czegoś podobnego nie zrobiłbyś bowiem nawet helołłorda.

    No ale masz LGPL, więc problemu nie ma.

    > Ale pytający pytał o kompilowanie programów, które bez linkowania nie
    > funkcjonuje w zakresie większym niż ciekawostka. I albo będzie tu
    > niezarażająca licencja albo se ne da.

    No nie bardzo. Można tworzyć komercyjne kompilaty z wykorzystaniem GCC.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland