  • Data: 2007-10-03 13:55:33
    Temat: Re: GPL, interpretacja
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 3 października 2007 15:20
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Znaczy się -- programu? To tak. To musisz dostarczyć źródła na
    > żądanie klienta w jakimśtam rozsądnym czasie. To kolejna półapka
    > GPLa. Np. biorę sobie Linuksa i daję klientowi... Za 10 lat klient
    > chce źródeł. I mam problem, bo pewnie nie zabezpieczyłem źródeł
    > tamtej wersji... :D

    Też nie to. Chodzi o to, czy udostępnienie oprogramowania jest jego
    dystrybucją. GPL zabrania podlicencjonowania (ang. sublicensing),
    czyli jeśli udostępniam objęte tą licencją oprogramowanie, to jestem
    zobligowany do udostępnienia tego oprogramowania na warunkach GPL.
    Jeśli udostępniam na warunkach GPL, to jestem również zobligowany do
    udostępnienia kodu źródłowego udostępnianego oprogramowania.

    > cycaty: ''Chodzi mi o scenariusz, w którym usługodawca udostępnia na
    > stronie WWW usługę kompilowania programów kompilatorem udostępnionym
    > mu na zasadach GPL. ''

    Użytkownik korzysta z kompilatora via interfejs WWW. Równie dobrze
    można rozpatrywać scenariusz, w którym użytkownik ma konto shellowe
    na serwerze.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl