    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GG - podmiana banera
    Date: Sun, 17 Oct 2004 18:06:24 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > On pobiera abonament. Pobioera poprzez te reklamy.

    Nie. W regulaminie jest wyraśnie napisane, że "korzystanie jest
    bezpłatne" :)

    > To za co jej płacą?

    Istnieje kilka możliwości, przykładowo:

    (1) Sms-express pobiera ustaloną wcześniej kasę za
    zamieszczenie/wysyłanie reklamy do wszystkich swoich użytkowników, a
    reklamodawcy uznają, że cena jest warta tego na podstawie generownego na
    serwerze ruchu - wtedy nikt nie traci, tylko oszacowanie liczby osób,
    które widziały reklamę różni się od rzeczywistości.

    A równie dobrze ktoś mógłby sobie zasłonić okienko na reklamy innym,
    oknem - ustawionym na permanentne bycie na wierzchu.

    (2) Komunikator dostaje adres z którym ma się łączyć, żeby pokazać
    reklamę, połączenia są zliczane i od każdego idzie parę groszy. IMHO
    wariant mało realny, bo serwery z reklamami musiałyby być niezależne, a
    zdaje się łączy się z jednym adresem (i wtedy licznik jest taki, jaki
    podaje sms-express)

    Tak na marginesie: podobne rozwiązanie ma Tlen. GG użyłem tylko do
    rejestracji, potem - za czasów Windows - korzystałem z komunikatora
    tlenowego (więc nie wiem, czy podobnie nie jest to realizowane w GG).
    Tam też teoretycznie pojawiały się reklamy. Tylko że reklamy zawsze były
    we flash-u czy może active-x, komunikator sam ich nie obsługiwał tylko
    tworzył w sobie okienko obsługiwane przez Internet Explorer, a ja w IE
    miałem (ze względów bezpieczeństwa) te dodatkowe bajery wyłączone.

    Program - 'firmowy' (przynajmniej dla tlenu). Reklam - brak. Teraz
    rozważ taką sytuację... Regulaminu Tlenu nie łamię, a reklam nie oglądam
    - czyli wg. Ciebie 'kradnę' ten cały 'abonament'.