  • Data: 2019-10-04 12:06:26
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.10.2019 o 11:44, r...@o...pl pisze:

    > Jak oddać? Nie bierze kredytu ten, kto może go w każdej chwili i na zawołanie
    > oddać w dowolnej części.

    Jak to nie? Przecież to czy mogę go spłacić natychmiast nie zmienia
    tego, że dalej go wziąłem.

    > Umowa może stać się nieważna i nagle zrobi się dług do oddania - np. z 400tys
    > zostało 100tys do spłacenia - 400 tys. w całości skonsumowano, oddanie reszty
    > potrwa lata - no i co teraz? Ciekawe ilu zdecyduje się na zachowanie umowy z
    > "nieuczciwymi klauzulami", po to by nie narobić sobie większych kłopotów.

    Zależy jak kombinować. Cześć wzięla jako inwestycję. Wtedy masz tak.
    Wziąłęs 250k, w skutek wahań kursu urosło do 500k, spłaciłeś powiedzmy
    100k. Normalnie wisisz 400k. Ale jak unieważnisz umowę, to tylko 150k.
    mieszkania poszły do góry, więc sprzedajesz powiedzmy za 350k. Oddajesz
    do banku 150 i jesteś 200k do przodu. Niezły dil.

    A jak nie na inwestycję, to dalej opłaca się nawet wziąć zwykły
    gotówkowy na 150k, żeby z długu 400k zrobić 150k. Cwierć bańki do
    przodu. W ostateczności (bo rozumiem, że może być problem z gotówkowyna
    na 150k) za te 250k można kupić nowe mniejsze, albo... wziąć kredyt
    hipoteczny na 100k i kupić takie same jak sprzedałeś. Zresztą
    niewykluczone, że dla wielu ludzi te 100 czy 150k może być osiągalne w
    gotówce bez kredytu.

    > Najlepiej wyjdą ci, którzy oddali całość lub więcej.

    Dokładnie.

    --
    Shrek