    From: ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fragment utworu na stronie internetowej - raz jeszcze
    Date: Thu, 10 Jan 2008 15:01:10 +0100

    m...@g...pl wrote:

    > Przewertowałem (może zbyt pobieżnie?) tematy na grupie poświęcone
    > zagadnieniu: Czy można bez zezwolenia autora, opłat itp umieścić na
    > stronie internetowej fragment jego utworu? Uściślijmy, że głównie
    > chodzić tu będzie o 'sferę mp3'.

    Dozwolon uzyek tutaj odpada a prawo cytatu jest ograniczone: "w zakresie
    uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami
    gatunku twórczości".

    Prawa gatunku to moze byc wykorzystanie sampli we wlasnej muzyce, ale nie
    umieszczanie cudzych utworow na swojej stronie. Nie obronisz tego.
    Ewentualnie jesli to by byla praca naukowa ilustrowana fragmentami nagran,
    to by sie dalo podciagnac pod "wyjasnianie" ale ja bym nie wychodzil
    powyzej 30 sek (chyba tyle zaiks zwalnia z oplat).

    --
    pozdro,
    ioo.