  • Data: 2007-05-17 14:10:20
    Temat: Re: Fotografowanie funkcjonariuszy policji
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek23 napisał(a):
    > Witam
    > Czy wolno fotografowac umundurowanych funkcjonariuszy policji i publikowac
    > to zdjecie w necie?
    > Chodzi o fotografie taka ogolna, jakis plener i w kadrze funkcjonariusz i
    > radiowoz.

    Ściśle według prawa, spod ochrony wizerunku w prawie autorskim są
    wyłączone jedynie powszechnie znane osoby publiczne, w sytuacji
    związanej z ich działalnością. Byle posterunkowy się nie pod to nie
    zalicza (nie jest powszechnie znany): może protestować więc nie tylko
    jako funkcjonariusz, ale jako zwykły obywatel: jeśli sobie nie życzy, to
    należałoby uszanowiać. Nie wiem, czy są jakieś dodatkowe regulacje
    powodowane np. bezpieczeństwem policjantów.

    Jeśli tak jak mówisz, stanowi jedynie szczegół sceny lub jedną osobę z
    tłumu, to podpada pod inny wyjątek prawa autorskiego.

    > Czy maja prawo uniemozliwic sfotografowanie siebie?

    Co rozumiesz przez "uniemożliwić": spałować i zarekwirować aparat?

    R.