  • Data: 2007-05-17 21:24:52
    Temat: Re: Fotografowanie funkcjonariuszy policji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f2igfn$c0g$1@news.dialog.net.pl Ernest
    <l...@e...pl> pisze:

    > A nie jest czasem tak, że funkcjonariusz na służbie jest osobną publiczną
    > wykonującą swoje obowiązki i można takie fotografie publikować nawet z
    > twarzą, nie pytając się o zgodę? Zdaje mi się, że kiedyś był przerabiany
    > taki temat w Foto Kurierze i wyszło na to, że można.
    Oglądam czasem programy typu "Drogówka". W większości z nich funkcjonariusze
    policji pokazywani są bez zacierania rysów twarzy. Nie wiem czy jest tak na
    skutek ich zgody, czy na skutek ich "publiczności", czy też z jeszcze innego
    powodu.
    W przypadku braku pewności na pewno nie zaszkodzi przesłanianie wizerunkowi
    policjanta linii oczu tak, jak wizualne media zwykły czynić w przypadku
    publikowania twarzy np. podejrzanych, oskarżonych, przestępców.

    --
    Jotte