  • Data: 2003-07-13 21:46:13
    Temat: Re: Foto - radar - rozterki...
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Daniła" <f...@g...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:3f11ce96@news.home.net.pl...

    > I teraz pytanie zasadnicze: czy jest możliwość uniknięcia
    > odpowiedzialnosći za owe wykroczenie ( a było
    > przekroczenie prędkości o 60 km/h - czyli
    > całkiem sporo, skoro dozwolone było 50 km/h).
    > Jeśli tak - to na jakiej podstawie?

    Był znak? (bo limit 50 może być ustanowiony tylko 'dosłownym' ograniczeniem
    prędkości - w obszarze zabudowanym obowiązuje 60). Był widoczny i czytelny?
    Jeśli tak, to 'jesteście ugotowani, obywatelu' ;-P

    Za ponad 2-krotne przekroczenie dozwolonej prędkości to pobłażliwości bym
    się nie spodziewał...

    > Pytanie drugie:
    > Czy gdybym został złapany w tym samym miejscu
    > jeszcze kilkakrotnie na takim samym wykroczeniu
    > - czyli nieprzestrzeganiu ograniczenia prędkości - to
    > ponownie kara? Za każdym razem?

    Jasne.

    > Myślę tu o popełnieniu wykroczenia w niewiedzy,
    > ze akurat tam ciagle stoi radar i fotki strzela.

    A co to ma do rzeczy? Kara jest nie przestrzeganie przepisów, których
    powinieneś przestrzegać niezależnie od tego, czy gdzieś stoi urządzenie
    kontrolne, czy nie.

    > Bo logiczne dla mnie jest, że gdybym się dowiedział
    > np na trzeci dzień o popełnionym wykroczeniu w
    > miejscu x to jadąc w tym terenie na 100% nie
    > popełnił bym takiego samego błędu...

    U-la-la... Lepiej tak się nie broń, bo to brzmi jak: "ja przestrzegam prawa
    tylko wtedy, gdy ktoś mnie kontroluje, a jak nikogo, kto by mi na ręce
    patrzył, nie ma, to robię, co mi się podoba i w ogóle prawo mam w d*.*ie".

    > Czy w polskim Prawie zdjęcie cyfrowe jest bądź
    > też może być dowodem?

    A dlaczego by nie?

    > Czy można stracić prawo
    > jazdy, jeśli prędkość została przekroczona podwójnie
    > ( 110/50)

    A ile masz już punktów?

    > - jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Ustawa "Prawo o Ruchu Drogowym" i okolice.

    > Czy rozciągłość w czasie może stanowićtu mój argument
    > za moim uniewinnieniem? Zajęło to w końcu co najmniej
    > równy miesiąc, a i tak jeszcze nie mam wezwania.

    Phi... Co to jest miesiąc? Jakby minęło parę lat, to co innego...

    Poza tym upływ czasu może spowodować NAJWYŻEJ przedawnienie. Ale napewno nie
    uniewinnienie.

    Jesteś winny - do czego sam się przyznałeś. Life is brutal and full of
    zasadzkas (and fotoradars ;)