  • Data: 2012-07-28 19:56:46
    Temat: Re: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: "Ajgor" <n...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jv116o$5mh$1@inews.gazeta.pl...

    > (...)
    > moim zdaniem nie masz racji. Tzn fakty które przedstawiasz mogą być
    > prawdziwe, ale interpretujesz je jednostronnie. Urzędnik _państwowy_ jest
    > dobry o ile jest skuteczny.

    Nie. Urzednik jest dobry, o ile jest UCZCIWY. Czyli dziala dla dobra
    OBYWATELI.
    I przynajmniej stara się im pomoc. Zdarzaja sie tacy. Ale nie jest ich
    wielu.
    Zdecydowana wiekszosc urzednikow panstwowych widzac petenta, juz od drzwi
    traktuje go jak
    smiecia.

    > Większość nas życzy sobie opiekuńczego państwa. czyli za darmo leczenie,
    > szkoła, odbudowa zerwanych przez wiatr dachów, zalanych domów,
    > niewypracowane renty...

    Nie. Nie za darmo. Za nasze podatki.

    > Skąd te pieniądze które Państwo ma wypłacić? Ano ze zdzieranych podatków i
    > innych opłat. jakbyś płacił sam na szpital szkołe emeryturę to byś miał
    > podatek 7%. Problem w tym że płaciłoby 15 % społeczeństwa. reszta? Znając
    > charakter narodu - doprowadzili by do wojny domowej.

    Nie zrozumiales, o czym pisalem, prawda? Ja nie pisalem o urzednikach
    egzekwujacych nalezne podatki
    Ja pisalem o urzednikach wyludzajacych bezprawnie podatki WYZSZE, niz te
    okreslone przepisami.
    Pierwszy przyklad z brzegu - przepis mowi, ze jak mupisz samochod, masz
    zaplacic 2% podatku od transakcji.
    I OK. Dopoki tyle urzednik zada. A co w przypadku, jak urzednik rzada 2%,
    ale nie od wartosci transakcji, tylko od wartosci,
    ktora sobie wzial z sufitu? To jest chyba najczesciej spotykany proceder.
    Tak, jak bylo w moim przypadku. Kupilem stary samochod za 1500zl (23-letnie
    Volvo), a urzedas przyjal do podatku nowiutkiego Mercedesa
    E-Klasy. Jedynym wykladnikiem byla podobna pojemnosc silnika. I naliczyl 20
    tys. W taki sposob urzad skarbowy Twoim zdaniem
    ma sciagac kase?
    Albo inny przypadek - kumpel kupil blok silnika do samochodu. Sam, goly
    blok. Poniewaz na bloku sa numery, wiec jego zmiane sie zglasza, i placi
    podatek. Urzedas mu naliczyl za caly kompletny silnik z oprzyrzadowaniem i
    skrzynia biegow. I naliczyl mu podatek - o ile pamietam - jakies 10 razy
    wiekszy od naleznego. Tak powinno panstwo sciagac podatki?
    Po za tym ja bym nawet nie mial pretensji o zawyzanie podatkow (oczywiscie w
    granicach rozsadku), gdybym nie widzial na kazdym kroku, jak pieniadze z
    tych podatkow ida na premie dla urzednikow, i to najczesciej dla tych, co
    swoje obowiazki wykonuja zle.
    Gdyby one NA PRAWDE szly na sluzbe zdrowia itd O emeryturach nawet sie nie
    wypowiadam, bo spoleczenstwo w tej materii jest tak zmanipulowane, i tak
    oszukiwane, ze rece opadaja. Akurat jestem emerytem gorniczym. Jak czytam,
    jak to bardzo panstwo musi doplacac do emerytur gorniczych to mi sie
    niedobrze robi. Sciema na sciemie i sciemą popychana. Podobnie, jak to, ze
    kopalnie wegla byly nierentowne.
    Przekret stulecia (co tam stulecia - tysiaclecia) w wykonaniu rzadu. Na
    dziesiatki miliardow zl. W gornictwie wszyscy o tym wiedza, ale poza
    gornictwem cisza. Ale to juz inna bajka.