  • Data: 2012-09-11 23:16:08
    Temat: Re: Firmowa strona WWW
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Sep 2012, witek wrote:

    > dygresja: to ze bez papierow nie zwalnia cie z podatku. to wiesz.

    Akurat tu mam wątpliwości.
    Przypadek jest "trudny", ale z grubsza biorąc idea opodatkowania w tym
    miejscu działa tak:
    - pracownik nie ma prawa odliczania kosztu eksploatacji ani amortyzacji
    własnych narzędzi
    - za to wynagrodzenie za używanie własnych narzędzi jest zwolnione
    z podatku.

    Konkretnie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20120721,zwolnienia-przedmiotowe.html
    +++
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    [...]
    13) ekwiwalenty pieniężne za używane przez pracowników przy
    wykonywaniu pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowišce ich własnoœć;
    ---

    Oczywiście "trudność" wynika z pytania, czy WNiP kwalifikuje się
    do roli "narzędzia" :]

    Natomiast brak "papieru" stanowi w tym momencie problem (dla obu
    stron, przy założeniu że ktoś zechce doszukać się dziury w całym).

    pzdr, Gotfryd