  • Data: 2012-09-14 13:36:20
    Temat: Re: Firmowa strona WWW
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Sep 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Sądzisz, że umówił się na trzymanie ?

    Nie wiem jak "Bydlę", ja się zgodziłbym że nie.
    Problem w tym, że wtedy w miejsce luk w umowie wchodzą
    przepisy ogólne z Kodeksu cywilnego.
    Te zaś miejsca przewidują pewne regulacje mimo braku
    umowy. Rozumiem przez to również brak woli drugiej strony
    (czyli jednostronność świadczenia lub zobowiązania).
    Widzisz jakieś przeciwwskazania, aby doszukać się np.
    "prowadzenia spraw bez zlecenia"?

    IMVHO, jest tak, że "wyrażanie woli" poprzez brak sprzeciwu
    pociąga za sobą (przynajmniej niekiedy) skutki prawne.
    I - jak na mój gust - lista tych przypadków wcale nie kończy
    się na zasiedzeniu.
    Sprawa ustalenia zaś, czy było to "wykorzystywanie własnych
    narzędzi na potrzeby pracodawcy" (które skończyło się wraz
    z umową o pracę) czy też osobne "zlecenie" (być może nieodpłatne
    lub stanowiące "umowę wiązaną") jest co najmniej sporna :(

    pzdr, Gotfryd