  • Data: 2023-07-22 10:27:13
    Temat: Re: Fikołki prawnicze część druga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.07.2023 o 10:05, Shrek pisze:
    > Nie ma nieznajmości - wiem skąd to się bierze. Przecież w tytule
    > napisałem że to fikołekm prawniczy. System losowego przydziału spraw
    > wybiera losowo z jednego z sędziów i nazywa to losowaniem.

    Wybiera z trzech, tylko z pewnymi ograniczeniami. Jak znam życie, to
    formatka przewiduje wpisanie 5 sędziów minimum, a w sadzie dostępnych
    jest tylko dwóch. To wpisali jednego cztery razy. Tak to jest, jak za
    wymyślanie systemów biorą się ludzie, którzy nie mają wiedzy merytorycznej.

    > Bez sensu to jest nazywać system który losuje 1 z trzech tych samych
    > osób systemem losowego przydzielania spraw.

    Bo się nie chcemy przyznać, że nie mam czasem z czego losować. Tu do
    wyboru było dwóch.

    > BTW - wie ktoś jak się przydziela obrońców z urzędu? W moim przypadku
    > somsiadowi akurat przydzieliło prawnika z którym byli na ty, bo się
    > znali z poprzedniej roboty - pszypadeg;)

    U nas rozsyłają raz na miesiąc emailem listę adwokatów / radców
    prawnych. Podejrzanemu / zatrzymanemu dajesz wydrukowaną listę i sobie
    wybiera. Jak żadnego nie zna, to mu każemy podać cyferkę 1~26 i
    dzwonimy. Z tym, że czasem dany mecenas nie odpowiada, więc dzwoni się
    do kolejnego. Rzecz w tym, że ja wiem, który mecenas faktycznie
    przyjedzie na telefon, a który ma "wywalone" i się będzie wykręcał. Ale
    czasem trafi się podejrzany "Twojego pokroju", co to uważa, że wszyscy
    mu "podrzucają kłody", więc skoro lubi, to się mu tę kartkę daje. Jak
    nie jest zatrzymany, to nawet może sobie sam podzwonić.

    Jak jest "normalny" podejrzany,. to dzwonimy do jednego z kilku
    mecenasów, o których wiemy, ze przyjadą w sensownym czasie i się sprawą
    zajmą.
    --
    (~) Robert Tomasik