  • Data: 2005-05-08 22:59:58
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:427E8FD8.241B8F89@gazeta.pl...

    > No wiem, ze nie twoj. Natomiast podanie suchych przepisow kw. to za
    malo
    > w momencie, kiedy interpretacja moze byc rozna.
    > Daltego istotna jest
    > informacja co i jak moze zostac zinterpretowane. Nie pisze "musi" - bo
    > to nie musi byc obligatoryjne. Ale chce wiedziec, czy np. zapraszajac
    > mojego syna, nastolatka, na jedno piwo w tygodniu, pod moja kuratela
    > narazam sie na jakies konsekwencje - ot ktos nadgorliwy doniesie, ze
    > rozpijam niepelnoletnioego, bo wielokrotnie go zapraszam. Podczas gdy
> [...]

    Od strony praktycznej, to wygląda mniej więcej tak. Dokąd nastolatek nie
    wykazuje syndromów demoralizacji (opisano w ustawie o postępowaniu w
    sprawach nieletnich), to nikt tak naprawdę do takiego czegoś się czepiać
    nie będzie.

    Doprowadzenie do upojenia "obcej nastolatki" może być kłopotliwe z
    zupełnie innej strony. jak jest młoda, to mogą Cię ścigać od strony
    różnych dziwnych insynuacji związanych z tym, co chciałeś , mogłeś lub
    faktycznie zrobiłeś, jak już była znieczulona - to tak z życia.

    Kłopot się zaczyna, gdy znajduje się osoba zainteresowana robieniem o
    takie rzeczy dymu. Zaczniesz się rozwodzić z żoną, to zaraz poleci z
    doniesieniem, ze rozpijasz syna. Choć uważam, że wypicie przez 17-to
    latka w kulturalnej atmosferze piwa, czy lampki wina akurat jakiegoś
    potwornego zagrożenia alkoholizmem nie niesie.

    Generalnie granica jest bardzo nieostra i chyba nie znajdziesz nikogo,
    kto Ci poda wzór matematyczny, określający ściśle ile piw możesz swojemu
    synowi postawić w skali kwartału, by pod paragraf nie podpaść w
    praktyce. Teoretycznie, nie wolno mu podąć żadnego.