    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Tue, 15 Mar 2011 11:39:02 +0100

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iln42l$b0u$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I zgodnie z w/w artykułem Ustawy o Emeryturach i Rentach z Funduszu
    > Ubezpieczeń Społecznych ta wypłata emerytury nie wchodzi w masę spadkową.
    > Idź do banku i grzecznie poproś ich aby Ci pokazali ustawę (nie wewnetrzne
    > przepisy banku) w której pisze że ta wypłata wchodzi w skład masy
    > spadkowej.

    No właśnie tak to interpretowałem. A bank nie chce o tym słyszeć.
    Zarządałem pisemnej odpowiedzi w imieniu wdowy uzasadnienia odmowy wypłaty.
    Problem w tym, że dyrektor tego oddziału posługuje się wyłącznie regulaminem
    i nie zna się na prawie, a jeśli są wątpliwości, to trzeba czekać na
    odpowiedź od ich radcy prawnego. Nie wiem, czy nie uznać tego za dręczenie
    ponad 80-letniej kobiety pozbawionej teraz zupełnie środków do życia.
    To co miała poszło na pogrzeb. Zasiłki pogrzebowe spadły od poczatku marca,
    ale koszty pogrzebu nie. Nie interesowały też dyrektora oddziału koszty
    pogrzebu, które chyba również nie wchodzą w masę spadkową.

    dK