eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety › Re: Elektroniczne etykiety
  • Data: 2023-11-29 01:27:32
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-11-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 29.11.2023 o 00:53, Marcin Debowski pisze:
    >>>>> Kara nie będzie za zmiane ceny, tylko brak informacji o właściwej
    >>>>> cenie.
    >>>> Skoro wyskakują nam okienka zgody/niezgody na coś na stronach
    >>>> internetowych, to do przenieśmy to ze świata wirtualnego do świata
    >>>> rzeczywistego - przed wejściem do sklepu informacja, że chcąc
    >>>> kupować należy zgodzić się na zmienne ceny, łącznie z tym, że ceny
    >>>> na półce, będą tylko orientacyjne dla danej chwili itp., itd., a bez
    >>>> zgody na warunki umowy nie będzie możliwa żadna transakcja.
    >>>> Odpowiednią umowę klient dostanie na smartfona w aplikacji sklepu
    >>>> i tam ją zaakceptuje lub nie w momencie każdego wejścia do sklepu.
    >>>> Nie musi się zgodzić, nie musi kupować, z zakupu może zrezygnować
    >>>> warunki umowy zna, ciągle ma wybór. Za co wtedy można ukarać?
    >>> Uważam, że tym pomysłem generujesz poważny kłopot dla sprzedawcy.
    >>> Normalnie, gdy cena na półce odbiega od ceny w kasie, to się domniemywa,
    >>> że doszło do pomyłki. Nikt nie jest doskonały. Sprzedawca nie zdążył
    >>> ceny na półce dostosować do kasy. Zostaje kwestia cywilnoprawna. Można
    >>> przepychać, czy ma sprzedać po cenie z półki, czy z kasy. Większość
    >>> klientów albo tego nie zauważy, albo nie będzie się o kilka złotych
    >>> pieniaczyć.
    >>> Ale jeśli wywiesisz taki komunikat przy drzwiach, to domniemanie to
    >>> zostaje obalone. Rozbieżność w cenie jest celowa. Mamy do czynienia z
    >>> oszustwem, a tu zgoda konsumenta nie zmienia już tego, że to wykroczenie
    >>> / przestępstwo.
    >> Moment. Gdzie tu oszustwo? Oczywiście może być, ale skąd takie
    >> kategoryczne stwierdzenie celowej rozbieżności i to jeszcze w intencji
    >> niekorzystnego rozporządzenia majątkiem klienta?
    >> Rozbiezność w cenie nie jest tu celowa. Ona może wystąpić i tyle. Może
    >> być w dodatku i w tą i wewtą. A tu jeszcze informujesz o takiej
    >> mozliwości na samym poczatku (w przeciwieństwie do tradycyjnego zakupu).
    >
    > Poczytaj część ogólna kodeksu karnego i wykroczeń. Przestępstwem
    > umyślnym jest również, jeśli sprawca przewiduje możliwość popełniane
    > przestępstwa i się na to godzi. W tym wypadku dostarczamy oskarżycielowi
    > dowodu na to, że sklep przewidywał możliwość popełnienia oszustwa i się
    > na to godził. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, zatem z automatu
    > powstaje przestępstwo. Taki drobny niuans :-)

    Nie mam co czytać, bo różnimy się w kwestii interpretacji działań
    sklepu. Nadal nie widzę złych intencji sprzedawcy. Możesz napisac
    wyraźnie w którym miejscy ten sklep popełnia to oszustwo czy tez godzi
    się? Przecież fluktuacja ceny, o której sklep informuje, nie jest tu z
    zamiarem wprowadzenia kogoś w błąd.

    Jak coś kupuję w Polsce kartą związaną z walutą obcą to też mam taką
    fluktuację. To jest pewna cecha tego systemu, nie celowa próba
    doprowadzenia mnie do straty finansowej.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1