    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksperymenty na polskich dzieciach
    Date: Wed, 30 Jun 2021 11:43:15 +0200
    <6kpcqj9ox4i1$.3wknf9tp54ys.dlg@40tude.net> <sbcu00$ria$1@gioia.aioe.org>
    <536ntk7qgqn5$.7xwgsraeriyb$.dlg@40tude.net>
    <1nfomly2ibngx$.e3yb4g9vraxh.dlg@40tude.net>
    <sbd60m$fnl$1@gioia.aioe.org> <c5q8dl4gbpew.ew196icucq7x$.dlg@40tude.net>
    <sbg08d$k21$1@gioia.aioe.org>
    <1ji2adwendy1q.10p2ow1f9p4ij$.dlg@40tude.net>
    <sbh8e5$r9p$1@gioia.aioe.org>

    Dnia Wed, 30 Jun 2021 10:02:13 +0200, Kviat napisał(a):

    > Inne zwierzęta też walczą o swoje dzieci...
    > https://www.focus.pl/artykul/brutalny-swiat-zwierzat
    -dzieciobojstwo

    > Sugerujesz powrót do obyczajowości z epoki kamienia łupanego?

    > Co do religii - zgoda. Optymistycznie zakładam, że kiedyś w końcu
    > zostaną zdelegalizowane.
    Bez przesady z tą delegalizacją. Są ludzie którym jest potrzebna i
    będzie tak jeszcze długo. Należy po prostu dbać by ci ludzie z religii
    nie robili złego narzędzia.

    > (...)
    >
    > Ale co proponujesz?
    Przecież piszę jasno - kontrolować rozwój płodu i reagować stosownie do
    okoliczności.

    > Lepiej dla kogo? I kto miałby decydować, czy ta wada już kwalifikuje do
    > zabicia, czy jeszcze nie?
    > Czy brak palca to już tak? Czy może dopiero brak dłoni? Albo dopiero
    > brak przedramienia?
    > Może tylko wady związane z niedorozwojem umysłowym? Może w każdym
    > stopniu? W którym? Kto ma decydować gdzie jest granica? Dzieci rozwijają
    > się w różnym tempie...
    > I kto ma przekazywać te dobre wieści rodzicom: "mam dla was dobrą
    > wiadomość (dobrą dla całej ludzkości) - musimy zrobić aborcję czy tego
    > chcecie, czy nie"?
    Lekarze są od mówienia prawdy i za to się im płaci. Kiedy idziesz do
    lekarza to chyba nie chcesz by cię oszukiwał? Kto cię zresztą wie, może
    ty taki jesteś i sądzisz innych po sobie :) Jeśli płód jest wadliwy,
    lekarz ma obowiązek odpowiedzieć matce zgodnie z prawdą. A kto ma
    decydować czy już aborcja czy jeszcze nie? Też napisałem, ma decydować
    kobieta.

    > To nie prościej po prostu wybrać jakąś superinteligentną, super zdrową,
    > super modelkę i ją klonować? :)
    Jeśli stać cię to czemu nie. Nie widzę w tym uszczerbku etycznego, choć
    nie robiłbym tego bez uzyskania zgody dawczyni genów.

    > Ale co proponujesz?
    Kolejny raz pytasz o to samo a przecież ci odpowiedziałem.

    > Nie istotne jest co ja wolę. Ja wolę być piękny, zdrowy i bogaty.
    > Ale nadal nie wiem co proponujesz żeby tego uniknąć.
    Kolejny raz pytasz o to samo. Ile razy mam ci pisać że należy
    kontrolować rozwój płodu i nieudane ciąże przerywać.

    > I w jaki sposób ma to zapobiec "zaśmiecaniu genów"?
    > Czy piegi to już zaśmiecanie, czy jeszcze nie?
    > Czy większe od przeciętnej stopy (albo dłonie) to regres, czy rozwój?
    Już ci powiedziałem kilka razy. Czy piegi to już czy nie, decyduje
    kobieta i nic nikomu do tego.

    > Jeżeli pozostawisz ludziom wybór, to nie sądzę, że osiągniesz swój cel.
    >
    > Zakładając, że medycyna na prawdę pójdzie mocno do przody w wykrywaniu:
    > "Wasze dziecko nie będzie potrafiło liczyć - przykro mi. Ale będzie
    > miało fantastyczny głos i będzie genialnie grało na flecie. To co?
    > Wrzucamy do wulkanu, czy rodzimy?"
    Decyduje kobieta.

    > A jeśli nie jest katoliczką i mimo wszystko chce urodzić, to co? Zmusić
    > ją prawnie do aborcji?
    Strugasz głupka ale ci odpowiem. Jeśli nie jest katoliczką i mimo tego
    chce urodzić kalekę to jej decyzja. Prawu nic do tego, choć oczywiście
    kalekę ma prowadzić przez życie na swój koszt, bo niby dlaczego
    społeczeństwo ma dopłacać do jej zachcianek?

    > A przynajmniej dopóki nie wymyślą sztucznej macicy...

    Amen :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-