  • Data: 2004-08-03 08:18:50
    Temat: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jul 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał
    >+ > Koszty ogrzewania? Zdecydowana większość posiada liczniki zużytego
    >+ > ciepła - więc raczej więcej niż pewne że ma podpisaną umowę
    >+ > o dostawę ciepła do lokalu - więc co spółdzielni do tego?

    Oczywiście na 98% założenie jest błędne :) i to pewnie spółdzielnia
    rozlicza ciepło "grupowo".

    >+ > Za telefon komórkowy też wydaje Ci
    >+ > się że płacicie takie sąsiadowi ??

    Ile możesz podać budynków *spółdzielczych* *innych* niż domki jedno-
    i dwurodzinne (bo takie AFAIK w spółdzielniach też występowały :))
    w których są indywidualnie zawarte umowy ?
    Ale dość o tym, bo chciałem Robertem się zająć ;)

    >+ A mógł byś wskazać - choćby w Internecie - jakimże to urządzeniem to ciepło
    >+ jest rozliczane?

    Ja się podejmę:
    http://www.elstermetering.pl/produkty_htm/liczniki_c
    iepla/picotherm2.htm
    http://www.alpat.com.pl/sbt/90004220_b.htm
    (oba modele od nominalnego przepływu 0,6m^3/h)

    ...i google pluje jeszcze mnóstwem innych, aczkolwiek takie:
    http://www.introl.pl/index.php3?url_dol=http://www.i
    ntrol.pl/introl2001/przeplywy_new/przeliczniki_i_wsk
    azniki/calec_mb.html&id=1701001

    ...to już raczej nie do pojedynczego kaloryfera :)

    >+ Bo w znanych mi przypadkach, to używane są tzw. podzielniki
    >+ ciepła z pomiarem nie mające nic wspólnego.

    Zgoda. *U nas* chyba mało kto stosuje... ale zdaje się że na Zachodzie
    (bliskim :)) jest to rozwiązanie częste.

    >+ Tak więc niespłacone zadłużenie lokatora
    >+ względem spółdzielni obciąża wszystkich spółdzielców, bo faktycznie to z ich

    Tak.

    >+ czynszu jest to regulowane.

    ...NIE !!
    Robercie, *bardzo* cię proszę... :)
    Chociaż *ty* nie pisz "czynszu" !
    "Hotel", "policja", "dzierżyciel", "czynsz" - to są pojęcia uregulowane
    w przepisach i bez wyraźnego kontekstu "piszę w przenośni" ich użycie
    w innych znaczeniach jest błędem :]
    [dla porządku już nie do ciebie :)]
    Jak ktoś jest właścicielem mieszkania to czynsz mogą *jemu* płacić,
    ale nigdy *on* (właściciel) komuś !
    Później jeden z drugim się czepia że to niesprawiedliwe, bo właściciel
    musi tak jak lokator płacić *czynsz*. A to nieprawda: on NIE płaci
    czynszu !
    Co najwyżej postawione na głowie jest jeśli właściciel płaci tyle
    samo (lub niemal tyle samo) co lokator...bo co to za interes ? :]

    >+ > A teraz może w drugą stronę:
    >+ > dlaczego pytający ma płacić _czynsz_ /sic!!/ w takiej samej wysokości jak
    >+ > Ty?

    ...no właśnie. Przestańcie o tym *czynszu*, albo musimy uznać że
    Kodeksu Cywilnego nie ma i grupa nie nazywa się .prawo a .plotki ;)

    pozdrowienia, Gotfryd