eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEgzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne › Re: Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne
  • Data: 2009-08-04 12:18:45
    Temat: Re: Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej pisze:

    > Nie mam (na razie) majątku w Polsce. Ale nie chciałbym sobie odcinać drogi do
    > jego zdobycia lub nabycia. Planowałem wrócić do kraju. Mam kontakty za granicą i
    > rozważałem m.in. świadczenie usług za granicę mieszkając w kraju.
    >
    > Mam rachunek bankowy, nie trzymam na nim środków, ale okazjonalnie wykorzytuję
    > do przelewów, płatności, jakiegoś zakupu. Także wolałbym nie odcinać sobie tej
    > możliwości.
    >
    > Po jakim czasie statystycznie komornik umorza postępowanie? Czy wtedy zwalnia

    Albo na wniosek wierzyciela, albo jak stwierdzi, że prowadzona
    egzekucja nie przynosi rezultatu. W praktyce "mieli" się to przez kilka
    miesięcy.

    > "pusty" rachunek bankowy? Z tego co jednak czytałem takie umorzenie jest tylko

    Jak egzekucję się umarza, to rachunek się zwalnia.

    > tymczasowe i postępowanie egzekucyjne może zostać wszczęte ponownie. Czyli tak

    Tak, postępowanie może być wszczęte w każdym czasie, z tym że mam
    nadzieję, że do tego czasu pozbyłbyś się już klauzuli :)

    > naprawdę jeśli wierzyciel będzie wnosił ponownie tylko to odroczy egzekucję.
    > Planuję posiadać majątek w kraju.

    Docelowo Twoim celem jest obalenie klauzuli wykonalności i tego się
    trzymaj.

    > Dzięki za odpowiedzi i wskazówki. Naprawdę bardzo łatwo w Polsce człowieka
    > wykończyć. I pomyśleć, że nie prowadziłem żadnych "dużych" spraw, ot zwykły
    > malutki człowiek.

    Zwykle jestem po drugiej stronie barykady - jako wierzyciel - i mnie
    samego dziwi jak łatwo można człowiekowi narobić kłopotów.

    --
    Liwiusz