  • Data: 2007-09-26 10:30:35
    Temat: Re: Dzien powstania obowiazku podatkowego - kiedy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Sep 2007, Trufel wrote:

    > Niejasne jest dla mnie, kiedy nastapi dzien powstania obowiazku
    > podatkowego - w dniu ogloszenia przez Sad postanowienia, czy moze w
    > chwili smierci spadkodawcy?

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    Zwróć uwagę na art.6.4 - "Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania
    stwierdzono następnie pismem..."
    Z zasady obowiązek *powinien* był powstać w dniu przyjęcia spadku, a więc
    jak nie robiliście "nic" to w pół roku od śmierci (bo wtedy przyjęcie
    następuje z mocy prawa).

    Hm... a gdzie słyszałeś? :)
    Art.7 j.w. :)

    pzdr, Gotfryd