  • Data: 2003-09-05 21:12:35
    Temat: Re: Dziedziczenie spadku po "przyrodnim" rodzenstwie
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Naprawde dziekuje za prace, ktora pan wlozyl w odpowiedz, ale to
    akurat
    > wiem.
    > Chodzilo mi o to, czy w praktyce rozroznia sie rodzenstwo i
    rodzenstwo
    > przyrodnie.
    >
    > Boguslaw

    "W praktyce" jak to Pan mówi to jest wiele rzeczy których próżno
    szukać po kodeksach :)
    Np. "w praktyce" to pewnie nie jeden uważa że dać komuś po gębie
    albo coś komuś ukraść to norma.

    Sam Pan doszedł do tego że kodeks (czyli język prawny, a zatem i
    posługujący się nim ustawodawca) nie rozróżnia rodzeństwa
    przyrodniego od rodzonego. I to powinno Panu wystarczyć. To
    rozróżnienie jest widać wolą ustawodawcy bez znaczenia prawnego.
    Gdyby miało znaczenie to by ustawodawca rozróżnił w kodeksie te
    pojęcia

    -> http://usenet.pomocprawna.info