eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy? › Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Date: Mon, 2 Jan 2023 10:58:34 +0100

    On Mon, 02 Jan 2023 02:32:47 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie wiadomo. Też nie widomo, czy nie zachoruje na koklusz i nam nie
    > umrze.

    > Wypadałoby przyjąć, że tak samo, ale też wiadomo, że nie jest tak samo
    > to jak? Jesteś w trakcie rozwodu to ból mniejszy?

    No, niewatpliwie :-)

    > A jak nie Ty chcesz rozwodu?

    moze i kocham nadal, ale juz wiem, ze bylem niekochany :-(

    > A jak dzieci były zaniedbywane to czy mniej kochane?

    > Raczej kwestia oceny obecnej sytuacji i potencjału. Jak jesteś osobą w
    > średnim wieku, z wykształceniem podstawowym, to raczej trudno spodziwać
    > się, że nagle zacząłbyś łożyć solidną kasę na rodzinę.

    No, uslugi budowlane ponoc mocno podrozaly, spawacze swietnie
    zarabiaja ... chyba, ze nie o takich solidnych drobnych mowimy

    > A jak jesteś
    > wziętym dyrektorem w korpo to raczej tak. I niech się teraz sąd martwi
    > jak to wypośrodkować.

    Kryterium zarobkowe moze byc tu satysfakcjonujace dla rodziny i trudne
    do podwazenia.

    > Raczej jaką kwotę uznał za rozsądny kompromis pomiędzy kosztem
    > ubezpieczenia (w tym na ile nas stać), ryzykiem wystąpienia zdarzenia, a
    > pokryciem, które ubezpieczenie oferuje.

    Ale nadal cos tam pokazuje. Chocby to, ze chcialby wiecej, ale go nie
    stac.

    > Czasami chyba tak. Świadomo przyczynienie się do szkody np.

    Ale chodzi mi o ubezpieczenie na zycie. Przy dlugotrwalej polisie -
    wiadomo, klient kiedys umrze.

    > Ma, ponieważ wszytsko się dzieje na zasadzie ryzyka i nie ma możliwości
    > w pełni zabezpieczyć się przed wypadkiem. Rzecz MZ w należytej
    > staranności a nie w 100% skuteczności.

    Ale sugerujesz, jakby wysokosc wyplaty zalezala od stopnia winy ...
    a tu martwe dziecko jest dla rodziny martwym dziekiem.

    No chyba, ze mozna wine dzielic. Czasem pewnie mozna.
    Np szkola nie pilnowala korytarza, ale to rodzice kupili sliskie buty

    J.