    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działka bez księgi wieczystej - jak sprawdzić obciążenia?
    Date: Sat, 31 Jul 2004 11:01:11 +0200

    Van Tommy pisze:

    > Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał

    [...]
    > Poza tym, jak mgliście pamiętam, to skoro nie ma KW, to może jest
    > prowadzony zbiór dokumentów dla tej nieruchomości?
    > Miło byłoby też zerknąć do ewidencji gruntów (to chyba przy powiatach,
    > lepiej wie moja żona, ale jej na razie nia ma). To wprawdzie nie jest
    > źródło pokroju KW, ale to i owo można tam znaleźć.
    > T.
    > P.S.
    > Tak mnie naszło, co to właściwie jest ten Akt Własności Ziemi?

    Moze byc tak, ze zostal dokonany "podzial" i dzialka zostala wydzielona.
    Po takim podziale wysyla sie wniosek do sadu wlasciwego dla danego terenu
    i sad wpisuje w KW ze dzialka zostala podzielona i podaje numer KW
    ksiegi dla nowej dzialki i wysyla zawiadomienie do wlasciciela ozmianaie w
    KW "dzialki matki" i nowym KW nowej dzialki.

    W ewidencji gruntow (w starostwie jesli sie nie myle) mozna sprawdzic,
    a wlasciciel dzialki powinien WIEDZIEC skad sie "wziella"
    oczywiscie ne teren, bo teren jest, ale skad zostala wydzielona.
    Imzna sprawdzic co jest w KW "dzilaki przed podzialem..

    MOZNA sprzedac taka dzialke przed ustanowieniam KW
    (sam taka KUPILEM) oczywiscie wymaga to formy notarialnej.

    Zreszta notariusz to wszystko wie i powinien przy sporzadzaniu aktu
    wpisac to wszystko co trzeba... wybierz notariusza i no ci to
    wyjasni "za darmo", bo pieniadze niemale wezmie od spisania aktu..

    Boguslaw