  • Data: 2010-06-29 13:59:10
    Temat: Re: Dyskryminacja zdających na prawo jazdy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-29 13:36, mvoicem pisze:
    > No ale samochody kosztują trochę więcej niż 20kpln.

    Ile więcej kosztuje Grande Punto? Szczerze mówiąc nie znam cen, ale coś
    kole tego.

    > Miałby do wyboru - drożej (u droższego OSK) i ochronę przed żądaniem
    > korupcyjnym ze strony egzaminatora, lub taniej (u tańszego OSK) i bez
    > takiej ochrony.

    Ale nie chodzi o ochronę kursanta przed propozycją, a o ochronę
    obywateli przez kierowcami z kupionym prawkiem.

    > Może jestem zbyt optymistyczny w kwestiach technicznych, ale jestem
    > sobie w stanie wyobrazić kamerkę zintegrowaną z centralką, "zapinaną" do
    > pałąków zagłówka tylnego siedzenia.

    A ja nie. Technicznie nierealizowalne. Zauważ, że masz teraz:
    a) kamera przy lusterku na przód
    b) kamera przy kierownicy na liczniki
    c) kamera przy egzaminatorze na kursanta
    d) kamera z tyłu na drogę

    Jeśli widziałeś kiedyś program z TVN z 10 lat temu był, o Blondynkach
    Uczących Się Na Prawko to powinieneś kojarzyć jakość i zniekształcenie
    obrazu. Nie ma szans, aby kamera wisząca na zagłówkach z tyłu cokolwiek
    pokazywała sensownie

    > Tu ci przyznaję rację - że logistycznie mogłoby to być trudne, ze
    > względu na te "kilka godzin egzaminu", z czego 80% się czeka na swoją
    > kolej.

    Nie tylko. Również z uwagi na inne czynniki. Egzamin jest zewnętrzny,
    państwowy i koniec. Dojeżdżanie z własnym sprzętem jest bez sensu.
    Zwłaszcza, że zupełnie nie wiem co ma dać poza chaosem. Żadnych plusów.

    > Gdyby to jednak zorganizować trochę inaczej - nie byłoby problemu.

    Nie widzę takiej możliwości.

    > Przy czym to było kilka lat temu, nie słyszałem wtedy o żadnych
    > egzaminach wewnętrznych, musiały się przepisy(lub ich stosowanie) od
    > tamtej pory zmienić.

    Nie. Po prostu część prywatnych szkółek w ramach akcji ciulania klienta
    olewa prawo i nie robi wewnętrznych, bo taniej. Czego oczywiście im od
    2005 na 100% nie wolno (nie umiem teraz na szybko dojść do rozporządzeń
    które obowiązywały wcześniej)

    > Kursant płaci w cenie kursu lub w cenie egzaminu. Nie jestem przekonany
    > że ta druga opcja jest tańsza.

    Zdecydowanie. Zdrowy rozsądek podpowiada że tak.

    > Zwróć uwagę, że OSKi są w zasadzie zmuszone żeby kupić takie a nie inne
    > modele.

    I bardzo dobrze. Nie ma chaosu.

    > Myślę że niektóre z nich kupiłyby inne, gdyby miały wybór.

    Pewnie tak, ale co by to dało, poza chaosem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm