    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dyplomy i umieszczanie ich w internecie
    Date: Tue, 3 Aug 2004 21:25:37 +0200

    > Oczywiście oryginałów nie dostał, ale ksero sobie zrobił,
    > zaznaczając, że to na pamiątkę.
    Co to znaczy "nie dostał"? Mój kolega miał podobną sytuację (pracodawca
    usiłował nie wydać mu oryginału certyfikatu, zdobytego po szkoleniu
    opłaconym przez firmę), zarządał natychmiastowego wydania go pod groźbą
    zgłoszenia na policji zaboru cudzego dokumentu i otrzymał go w chwilę potem.

    > Rozumiem, że może się
    > tym pochwalić przy zdobywaniu nowej posady. Problem
    > polega na tym, iż nowa firma Y, która go zatrudniła umieściła
    > na swojej witrynie właśnie jeden z tych dyplomów. Nie wiem,
    > czy za jego zgodą czy nie ?
    > Czy aby napewno ma do tego prawo ?
    Wg mnie lepiej, żeby firma miała pisemną zgodę zainteresowanego na
    publikację jego danych osobowych (zawartych, jak rozumiem, na publikowanym
    dokumencie). Ale jeśli gościowi to nie przeszkadza, to nic nikomu do tego.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte