  • Data: 2007-02-06 20:14:57
    Temat: Re: Dyplom ukonczenia studiow
    Od: Arkadiusz Bereda <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:eq82jh$qfo$1@nemesis.news.tpi.pl Arkadiusz Bereda

    > Oczywiście. Prosić możesz o co zechcesz. Prośby jednak nie musza być
    > spełniane.
    > Natomiast jeśli ten dyplom stanowi potwierdzenie (dowód) posiadania
    > kwalifikacji
    > wymaganych dla zajmowanego stanowiska (art. 22^1 §4 KP) to możesz tego
    > żądać.

    > Kadry posiadają ten dyplom?? Nie kopię?? Dziwne.
    > Ale jako pracodawca masz prawo wglądu do akt osobowych pracownika.

    Panie i Panowie,

    dla mnie to jest jakiś absurd. Praciwnik po ukończeniu studiów oddał
    kopię dyplomu do działu kadr, ale ja go nie widziałem i miałem okazji
    zapoznać się np. z oceną końcową ze studiów.

    Poprosiłem pracownika o pokazanie mi choć kopii dyplomu lub odpowiedz
    ustną (ocena końcowa ze studiów, temat pracy magisterskiej), ale ten
    odmówił. Zwróciłem się więc do działu kadr, który otrzymał kopię dyplomu
    tegoż pracownika, jeszcze wtedy kiedy ja nie byłem jego przełożonym.
    Dział kadr też mi odmówił udzielenia takich danych.

    Rodzi się więc pytanie dla kogo jest dyplom. Na pewno dla osoby, która
    kończy studia, ale czy pracodawca nie powinien mieć możliwości
    zapoznania się z takimi informacjami jak specjalizacja, ocena końcowa,
    temat pracy magisterskiej?

    Przecież dział kadr potrzebuje kopii dyplomu do naliczenia urlopu i nie
    obchodzą go merytoryczne sprawy.

    Ale wracając do mojego pytania - czy dział kadr mając kopię dyplomu ma
    prawo odmówić mi podania np. oceny końcowej ze studiów mojego podwładnego?

    pozdrawiam,

    A.