  • Data: 2007-02-06 20:48:35
    Temat: Re: Dyplom ukonczenia studiow
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:eqanla$ku7$1@atlantis.news.tpi.pl Arkadiusz Bereda
    <b...@t...pl> pisze:

    > Panie i Panowie,
    > dla mnie to jest jakiś absurd. Praciwnik po ukończeniu studiów oddał kopię
    > dyplomu do działu kadr, ale ja go nie widziałem i miałem okazji zapoznać
    > się np. z oceną końcową ze studiów.
    > Poprosiłem pracownika o pokazanie mi choć kopii dyplomu lub odpowiedz
    > ustną (ocena końcowa ze studiów, temat pracy magisterskiej), ale ten
    > odmówił. Zwróciłem się więc do działu kadr, który otrzymał kopię dyplomu
    > tegoż pracownika, jeszcze wtedy kiedy ja nie byłem jego przełożonym.
    Raz piszesz, że jesteś pracodawcą, raz - że przełożonym. Zdecyduj się.
    Jako pracodawca masz dostęp do akt osobowych pracownika.
    Jako zwierzchnikowi - być może. Np. na zasadzie delegacji uprawnień, których
    może ci udzielić pracodawca.

    > Dział kadr też mi odmówił udzielenia takich danych.
    A jesteś ich przełożonym? Bo jak nie, to kazać im nie możesz.

    > czy pracodawca nie powinien mieć możliwości zapoznania się z takimi
    > informacjami jak specjalizacja, ocena końcowa, temat pracy magisterskiej?
    Jeśli jest to wymóg do zajmowania danego stanowiska, to oczywiście (nie wiem
    jak z tym tematem pracy; czy to jest teraz zamieszczane na dyplomie? bo ja
    nie mam ani na jednym, ani na drugim).
    Ale zdaje się, że ty nie jesteś pracodawcą (jak wcześniej zeznawałeś) tylko
    przełożonym. Więc masz prawo znać jedynie te dane personalne innych
    pracowników, które są ci niezbędne w wykonywaniu swej pracy i funkcji. Co ci
    np. do jego oceny końcowej?

    > Ale wracając do mojego pytania - czy dział kadr mając kopię dyplomu ma
    > prawo odmówić mi podania np. oceny końcowej ze studiów mojego podwładnego?
    Myślę, że generalnie tak.

    --
    Jotte